Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketSøgeside

 Besvar Besvar
Forfatter
Johnsen Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 23.Maj.2022
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Søgeside
    Sendt: 23.Maj.2022 kl. 14:18
Hejsa.
Jeg er helt ny her :-) men håber der er nogen der kan hjælpe.
Jeg har fundet dette mini kartotek https://forum.excel-regneark.dk/topic4188.html
Jeg kunne godt tænke mig, man kunne lave en søge mulighed på samme måde som ved oprettelse.
Så når man indtaster noget eks i navne feltet og trykker på søg, så kommer linjen med navnet frem.
Håber det giver mening og der er nogen her der kan/vil hjælpe.
Til top



Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Accepteret svar Accepteret svar
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Aug.2022 kl. 14:03
Hej Johnsen
Jeg kan godt se at dit indlæg ikke er helt nyt, men nu forsøger jeg mig med et svar alligevel.
Den mest simple måde at lave det på, er ved at stille dig i det område hvor du har data og oprette en Tabel (under Indsæt).
Når data står i en tabel, får hver anden linje en anden farve, og du kan meget enkelt sortere og søge i data.
Hvis du vil søge efter data i en bestemt kolonne skal du bar klikke på den lille pil til højre for overskriften, og vælge "Tekst filtrer". Hvis du vælger "Indeholder", kan du hurtigt søge alle de linjer ud der indeholder den tekst du efterfølgende skriver. Husk at Excel i denne situation ikke skelner mellem små og store bogstaver.
Venlig hilsen
Jørgen
Til top
Johnsen Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 23.Maj.2022
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24.Maj.2022 kl. 22:50
Hmmm ikke meget hjælp her 😢😢
Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Accepteret svar Accepteret svar
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Aug.2022 kl. 14:03
Hej Johnsen
Jeg kan godt se at dit indlæg ikke er helt nyt, men nu forsøger jeg mig med et svar alligevel.
Den mest simple måde at lave det på, er ved at stille dig i det område hvor du har data og oprette en Tabel (under Indsæt).
Når data står i en tabel, får hver anden linje en anden farve, og du kan meget enkelt sortere og søge i data.
Hvis du vil søge efter data i en bestemt kolonne skal du bar klikke på den lille pil til højre for overskriften, og vælge "Tekst filtrer". Hvis du vælger "Indeholder", kan du hurtigt søge alle de linjer ud der indeholder den tekst du efterfølgende skriver. Husk at Excel i denne situation ikke skelner mellem små og store bogstaver.
Venlig hilsen
Jørgen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk