Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


BBR Datahandler og excel

 Besvar Besvar
Forfatter
tornsanger Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 13.Mar.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tornsanger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BBR Datahandler og excel
    Sendt: 13.Mar.2024 kl. 19:43
Hej
Er der nogen der har et eksempel på hvordan man hiver data ud af bbr datahandler? F.eks. hvis jeg gerne vil hive anvendelseskode ud på en bygning på en given adresse?

Jeg takker på forhånd.
Til top



Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 08:41
Det lyder som et meget specifikt spørgsmål til et helt specifikt system.
Når jeg Googler "BBR databehandler", dukker der ikke noget op.
Kan du give lidt mere information?
Normalt er Hent Data (Power Query) vejen til at hente eksterne data, men forudsætningen er, at man kan tilgå det eksterne system, og hvilken type tilgang det er (database, webservice osv.).
Til top
tornsanger Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 13.Mar.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tornsanger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 09:18
Det kunne også være smart, hvis jeg skrev de rigtige ord!
Det er datafordeler.
Min udfordring er at jeg ikke aner hvordan jeg hiver data ud af den.
Har du en ide til hvordan man gør?
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 09:31
Kan se, det er en web-service, og at man skal være oprettet som bruger.

Jeg forsøgte mig med den URL-adresse, som er nævnt, men blev afvist (sandsynligvis fordi jeg ikke er oprettet som bruger, og Anonymous-bruger ikke accepteres).

Excel-menupunkt: Data | Hent data | Fra andre kilder | Fra internettet
Til top
tornsanger Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 13.Mar.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tornsanger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 12:19
Tak for svar. 
Når det ikke var en mulighed, kan man så via power query tage en værdi fra en celle,
indsætte det i søgefeltet på https://www.ois.dk/. og returnere værdi i en ny celle. Det kunne f.eks. være "samlet bygningsareal"?
Hvis ja, hvordan gør man det?
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 574
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Mar.2024 kl. 13:41
Power Query kan kun hente data - ikke indsætte data (f.eks. i et websites søgefelt).
Hvis søgeværdien, f.eks. "Rådhuspladsen", indgik i URL'en, så kunne det bygges på fra en celle, men URL'en på søgeresultater på ois.dk ser f.eks. sådan her ud: https://www.ois.dk/search/6033528/sfe/bbr/bygning/78fcbe68-49a7-4913-b3b4-4b041c588bda, så det er ikke til megen hjælp
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk