Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Afgrænse tidspunkter

 Besvar Besvar
Forfatter
Mr.GF Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 19.Mar.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.GF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afgrænse tidspunkter
    Sendt: 24.Apr.2024 kl. 13:40
Hej

Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvordan laver et udsnitsværktøj eller ActiveX-objekt, hvor man afgrænser data ud fra tidspunkter.

F.eks den 23-08-2023 kl. 13:00 til den 24-08-2023 kl. 13:00.
Man skal kunne skifte nemt i mellem tidspunkterne.

Til top



Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 594
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24.Apr.2024 kl. 17:21
Hej - prøv at se følgende:

uploads/1747/Afgrænse_tidspunkter.xlsx

Excel er meget "nærtagende", når det handler om datatyper for dato og klokkeslæt.
I kolonnerne D, E og F gør jeg basalt set det samme, som du selv gør, men jeg sætter =DATOVÆRDI og =TIDSVÆRDI omkring formlerne, og så formaterer jeg visningen som hhv. dato og klokkeslæt.

I kolonnerne G og H sammensætter jeg datoer og tidspunkter igen og konverterer til værdier (=VÆRDI omkring formlerne).

I celle J2 skriver jeg så matrix-formlen =FILTRER(D2:F845;(G2:G845>=N4)*(H2:H845<=P4)), der spiller sammen med indtastede datoer og klokkeslæt for start og slut i kolonnerne N og P.

Håber det giver mening og at du kan bruge det.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk