Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketKan ikke copy paste i Excel

 Besvar Besvar
Forfatter
Knuzen Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 19.Mar.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke copy paste i Excel
    Sendt: 19.Mar.2012 kl. 18:01
Jeg kan ikke længere copy paste celler med formler i Excel. Hverken med genvejs-taster eller på anden hvis. Hvis jeg markere formlen som tekst kan det lade sig gøre. Jeg kan stadig bruge genvejstaster til at kopiere med i alle andre programmer. 
Jeg har forsøgt at tjekke om det er en copy indstilling jeg har pillet ved, ved et uheld. I indstillinger for Klip, kopier og Sæt ind og her er der flueben i alle tre felter, men jeg er ikke så erfaren i at ændre indstillinger i Excel. Jeg har genstartet pc,en men det hjælper ikke. 

Håber i kan hjælpe 
Til top



Til top
Knuzen Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 19.Mar.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Mar.2012 kl. 08:13
Lige en tilføjelse; det der bliver sat ind hvis jeg kopierer er den numeriske værdi fra cellen. 
Til top
Wiseguy Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 09.Mar.2010
Land: DK
Status: Offline
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Mar.2012 kl. 13:41
@ Knuzen
 
Prøv at gå i menulinien, gå til 'Format', 'Celler', og sæt 'Celler.........' til Standard.Wink
Wiseguy.
Til top
Knuzen Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 19.Mar.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Mar.2012 kl. 14:04
Citat: Wiseguy Wiseguy skrev:

@ Knuzen
 
Prøv at gå i menulinien, gå til 'Format', 'Celler', og sæt 'Celler.........' til Standard.Wink

Hej Wiseguy

Tak for svar Smile

Jeg er ikke helt med på hvor jeg skal vælge 'format'. Det burde jo nok være helt grundlæggende viden, men når du skriver i menulinjen, er jeg i tvivl om hvad du mener. Jeg kan ikke finde en fane der hedder 'format' men der jo nok heller ikke det du mener? og heller en format menu under fanerne 
Til top
Wiseguy Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 09.Mar.2010
Land: DK
Status: Offline
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Mar.2012 kl. 14:29
Citat: Knuzen Knuzen skrev:

Citat: Wiseguy Wiseguy skrev:

@ Knuzen
 
Prøv at gå i menulinien, gå til 'Format', 'Celler', og sæt 'Celler.........' til Standard.Wink

Hej Wiseguy

Tak for svar Smile

Jeg er ikke helt med på hvor jeg skal vælge 'format'. Det burde jo nok være helt grundlæggende viden, men når du skriver i menulinjen, er jeg i tvivl om hvad du mener. Jeg kan ikke finde en fane der hedder 'format' men der jo nok heller ikke det du mener? og heller en format menu under fanerne 
Det er lidt svært det her, fordi vi jo har flere forskellige udgaver af EXCEL i omløb. Jeg sidder selv med Office 2000 i en Norsk udgave, og der hedder menupunktet 'Format'.
Jeg ved jo ikke hvilken udgave (2003, 2007, 2010) du bruger, men er der et menupunkt der hedder 'Formater' så prøv om ikke det er der du skal se efter 'Celler.......' Hvis ikke det lykkes, må vi nok vente til der kommer andre i forummet, måske i aften.Wink
Hvilken udgave af EXCEL bruger du ?
Wiseguy.
Til top
Knuzen Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 19.Mar.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Mar.2012 kl. 14:49
Jeg burde selvfølgelig have angivet udgaven, det er en dansk 2010 udgave jeg har. 
Jeg har i mellemtiden fundet frem til at jeg burde kunne ændre indstillinger for hvad jeg får af muligheder når jeg vælger "indsæt" i det som i 2010 udgaven hedder "Microsoft backstage" men jeg kan ikke finde muligheden for at ændre dette i "indstillinger" i Backstage visningen. 
Men tak for forsøget og så håber jeg der dukker nogen op der kan hjælpe med 2010 udgaven senere  Smile
Til top
Wiseguy Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 09.Mar.2010
Land: DK
Status: Offline
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Mar.2012 kl. 18:47
Citat: Knuzen Knuzen skrev:

Jeg burde selvfølgelig have angivet udgaven, det er en dansk 2010 udgave jeg har. 
Jeg har i mellemtiden fundet frem til at jeg burde kunne ændre indstillinger for hvad jeg får af muligheder når jeg vælger "indsæt" i det som i 2010 udgaven hedder "Microsoft backstage" men jeg kan ikke finde muligheden for at ændre dette i "indstillinger" i Backstage visningen. 
Men tak for forsøget og så håber jeg der dukker nogen op der kan hjælpe med 2010 udgaven senere  Smile
Det vil nok være det bedste, for det er svært for mig at hjælpe dig videre, når vi ikke kører samme udgave.
Så jeg trækker mig stille og roligt tilbage, og overlader videre hjælp til folk med EXCEL 2010 udgaven.
Held & Lykke med det Knuzen.Smile 
Wiseguy.
Til top
2Exceed Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 08.Jun.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Jun.2012 kl. 17:20
Hej Knuzen
Jeg har fået præcis samme problem med min 2007 Excel DK version uden at kunne finde den egentlige årsag. Jeg er dog kommet så langt, at problemet kun er der, når jeg har Explorer eller Google Crome åben - meget mystisk og meget generede. Prøv derfor copy og paste uden at Exploreren åben.
Til top
Knuzen Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 19.Mar.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10.Jun.2012 kl. 20:07
Hej 2Exceed

Uden at jeg ved hvorfor kan jeg nu igen Copy paste som tidligere. Om det er en af de automatiske opdatering der har fikset det ved jeg ikke. 

Men tak for erfaringen, måske er der andre der løber ind i det. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk