Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketBorders med conditional formatting

 Besvar Besvar
Forfatter
dixib Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 17.Apr.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Borders med conditional formatting
    Sendt: 08.Maj.2012 kl. 13:37
Mange tak for hjælpen Hans.
Det var lige det, der skulle til (bortset fra et $ foran C'et, da formlen kopieres både mellem kolonner og rækker).
Til top



Til top
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 25.Nov.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 860
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Maj.2012 kl. 12:49
OK, så prøv med denne:
 
=OR(C2=$I$1:$I$4)
 
hvor I1:I4 indeholder T1, T2, T3, T4.
 
Formlen er en matriksformel, hvorfor, hvis den bruges i regnearket, skal indtatstes ved at holde Ctrl og Shift nede før du trykker på Enter. Denne specielle indtastningsmåde er dog ikke nødvendig i Conditional Formatting dialog boksen.
Til top
dixib Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 17.Apr.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Maj.2012 kl. 11:30
Citat: HK HK skrev:

=ELLER(C2={"T1";"T2";"T3";"T4"})
Hans


Har prøvet med ovenstående, men får en fejl der siger.

"You may not use reference operators (such as unions, intersections, and ranges) or array constants for Conditional Formatting criteria."
Til top
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 25.Nov.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 860
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Maj.2012 kl. 09:28
=ELLER(C2={"T1";"T2";"T3";"T4"})
Hans
Til top
dixib Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 17.Apr.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Maj.2012 kl. 08:17
Hej

Jeg har tidligere startet denne tråd: /formatering-med-vba_topic751.html"/formatering-med-vba_topic751.html

Da vi har fået opgraderet til Office 2010, har jeg opdateret arket og brugt conditional formatting i stedet for VBA, så arket nu ser sådan her ud: http://dixib.dk/ole/Condition_test.xlsx

Jeg har dog problemer med at få simplificeret hvordan den fjerner borders på nogle af cellerne.
I den første kolonne har jeg lavet et forsøg på en løsning, som jeg håbede ville virke, men desværre ikke gjorde.
De øvrige kolonner har en noget mere besværlig løsning, hvor jeg er nødt til at lave to conditions for hver værdi under "Type", hvilket bliver til mange conditions, da jeg i det rigtige ark har nogen flere end de fire i dette test ark.

Mit spørgsmål er egentlig... Er der en måde, hvorpå det er muligt i én condition at vælge flere værdier i "Type" cellen, som denne condition gælder for (i dette tilfælde T2, T3 og T4, men i mit reelle ark er det forskellige tekst-værdier)?

På forhånd tak
Ole Møller Christensen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk