Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketLang tid om at åbne en fil

 Besvar Besvar
Forfatter
zentuvo Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 12.Jun.2012
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Lang tid om at åbne en fil
    Sendt: 12.Jun.2012 kl. 10:19


Hej brugere, 

Jeg har et excel-dokument, som er utroligt langsomt til at åbne. Der går op til 5-6 minutter, inden den er på 100% og filen åbnes (Min computer er helt ny og manglende kraft er ikke problemet). Selve dokumentet fylder ikke mere end 421 KB.

Der er tale om et dokument med 5 ark, med ganske simple udregninger. Jeg startede med at lave et ark for region Nordjylland, og kopierede herefter arket og rettede det til, så det passede til de resterende regioner.

Jeg er ret IT- og Excelkyndig, men jeg har virkelig ingen anelse om hvorfor dokumentet arter sig sådan. Nogle der har et bud på hvad det skyldes?

PFT
Til top



Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Jun.2012 kl. 10:23
Hej,
 
Jeg har modtaget zentuvo's fil via mail, da den indeholdt følsomme oplysninger.
 
Svar til zentuvo:
 
-------------------------

Hej Søren,

Jeg har forsøgt at trimme din fil lidt (fra 420 kb til 26 kb) ved at slette ubrugte rækker og kolonner, men opbygningen så ganske fornuftig ud så der er ikke meget hastighed at hente.

Derimod fandt jeg en del tabel-typografier som åbenbart har belastet filen ganske voldsomt, dem har jeg fjernet.

Jeg tror jeg har ramt dit layout på tabellerne timelig godt og tal og formler er overført 100 %

Prøv lige denne fil lidt af, den burde være væsentlig hurtigere.

--------------------------
Filen er sendt via mail tilbage til zentuvo.
 
//Allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk