Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketDrDropdown liste med variende sidekolonnerer

 Besvar Besvar
Forfatter
Skipper Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 03.Okt.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: DrDropdown liste med variende sidekolonnerer
    Sendt: 03.Okt.2012 kl. 14:53

Er helt ny i dette forum. Jeg er bestemt ikke ret godt med m.h.t. matematik. Jeg er lykkedes med at lave en dropdown liste med produkter. Til venstre har jeg en kolonne med produktets købspris, og til højre en kolonne med salgspris. Disse tre indgår i en simuleringsside, og henter deres data fra en basisside med alle disse oplysninger. Men jeg kan ikke få købs/salgspriserne til at følge produkterne, når jeg vælger et fra dropdown listen. Excel vil kun tage én celle til drop down lister, og altså ikke de tre sammen. Findes der mon en mulighed herfor?

Skipper

Til top



Til top
roma46 Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 29.Mar.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Okt.2012 kl. 12:30
Er det noget i denne stil du søger
 
Til top
Skipper Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 03.Okt.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Okt.2012 kl. 08:17

Hej Roma46. Tak for dit svar. Købs- og salgspris af frugter på basislisten skal kunne fastsættes individuelt hver for sig af bruger. De skal kun med på arket, når bruger vælger en eller flere fra sin dropdown liste med varer, således hans side kun indeholder oversigt de varer, som han vælger fra listen. Mit problem er, at jeg ikke kan få de tre kolonner til at komme  med samtidigt i min dropdown liste. What/if er formentlig en løsning, men det vil langt overstige mine matematiske evner./Skipper.

Til top
roma46 Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 29.Mar.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Okt.2012 kl. 17:29
Hej Skipper, hvis du kunne oploade et eksempel, så kunne jeg måske give dig en hjælpende hånd
Til top
Skipper Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 03.Okt.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Okt.2012 kl. 21:26
Hej Roma46
Tak for tilbagemeldingen. Jeg vil gerne sende en fil, men vil gerne sende den til en personlig emailadresse, da min "ide" er ny, men nem at kopiere. Må jeg sende den til en af dig angivet mailadresse? Det er et nyt forretningskoncept, som jeg håber vil kunne konverteres som aps til download. Jeg vil prøve at lave en fil herom. Vi må evt. finde en måde at betale dig for din tid. Min egen mailadresse er: leif@andersen-farmer.dk
Skipper
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk