Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketforside og bagside (vendekort)

 Besvar Besvar
Forfatter
jeppe_hee Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 08.Okt.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: forside og bagside (vendekort)
    Sendt: 08.Okt.2012 kl. 23:42
Jeg har et problem som jeg håber nogen kan hjælpe med.
Jeg er ved at lære et nyt sprog og ønsker i den forbindelse at lave "vendekort", dvs. kort hvor det danske ord står på den ene side og det persiske på den anden. Jeg forestiller mig en 3x5 kort pr. A4 side.
Jeg har skrevet alle ordene i 2 kolonner således at de persiske står i kolonne A og de respektive danske ord står ved siden af i kolonne B. Nu er problemet imidlertid at jeg ikke umiddelbart har en god måde at sætte det op på så ordene passer sammen når der printes på begge sider. Der er måske 100 ord og kommer hele tiden flere til så at sidde og pusle med at få hvert enkelt til at passe Jeg vil derfor høre her i forummet om der er en automatisk funktion eller en anden god måde man kan få dette til at passe, således forsiderne med de persiske ord blev efterfulgt af bagsiderne med de danske ord. (jeg ville så efterfølgende kunne kopiere forside og bagside sammen)

Venlig hilsen
Jeppe
Til top



Til top
Karen12 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 05.Dec.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Dec.2012 kl. 15:12
Hej Jeppe
Jeg ved ikke om min "løsning" hjælper dig, men jeg har i hvert fald selv haft gavn af den til engelskundervisning.
Tricket her er at skrive ordet på dansk i kolonne A og på persisk i kolonne D. I kolonne C sætter du derefter følgende formel: 
=HVIS(B1="";"";HVIS(B1=D1;"Flot!";"Forkert!"))
Derefter skjuler du kolonne D.
Du kan nu bruge kolonne B til et hurtigt tjek af om du har husket rigtigt. 
Du kan også få kolonne E til at angive det rigtige ord hvis du skriver forkert:
=HVIS(C1="";"";HVIS(C1="Flot!";"";HVIS(C1="Forkert!";D1))).

Du kan jo kopiere formlerne så langt ned du ønsker, dvs. du har hele tiden et nemt regneark til træningen.

Venlig hilsen
Karen

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk