Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketLille Marcro del 3

 Besvar Besvar
Forfatter
Bjarne Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 17.Sep.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 300
Direkte link til dette indlæg Emne: Lille Marcro del 3
    Sendt: 18.Okt.2012 kl. 09:44
/uploads/81/Lille_Macro_del_3.xlsm">uploads/81/Lille_Macro_del_3.xlsm 

Forklaring til Del 3: Se ”Opload”

 

Ved Allans store hjælp, har Allan inspireret mig til at gennemgå mit gamle Excel ”Regnskab ” fra 1995 og 2003.

Dette har bevirket, at jeg starter forfra med et helt nyt oplæg/Regnskab.  Dette håber jeg igen at få  hjælp  med, for at forenkle mine gamle  formler.

 

Hvordan får man dog forklaret dette i en kort og forståelig form?

Savner gode gamle matematik/mængde lære. Prøv at læse og ”lege” med Regnearket.

 

 

Ermm

B

Beskrivelses diagram

                      Hvordan kommer formlerne til at se ud?

 

If E(x)<1.000>= 1.999 Then Indtægter og Find Konto nr. A (x) og (måned) som er = Kskl C(x)

Eksempel : Postkode =1:

HVIS(G14=1;0) indsættes (L14) i Indtægter ((Måned =C14).Konto=4010)

 

Udgifter

If E(x)<2.000>=    2.999 Then Bolig og  Find Konto nr. A (x) og ((måned) som er = Kskl C(x))

If E(x)<3.000>=    3.999 Then Husholdning og  Find Konto nr. A (x) og ((måned) som er = Kskl C(x))

If E(x)<4.000>=    4.999 Then Forsikringer og  Find Konto nr. A (x) og ((måned) som er = Kskl C(x))

If E(x)<5.000>=    5.999 Then Kost og  Find Konto nr. A (x) og ((måned) som er = Kskl C(x))

If E(x)<6.000>=    6.999 Then Diverse og  Find Konto nr. A (x) og ((måned) som er = Kskl C(x))

If E(x)<7.000>=     7.999 Then Transport og  Find Konto nr. A (x) og ((måned) som er = Kskl C(x))

If E(x)<8.000>=     8.999 Then Bank og  Find Konto nr. A (x) og ((måned) som er = Kskl C(x))

If E(x)<9.000>=     9.999 Then Rejser og  Find Konto nr. A (x) og ((måned) som er = Kskl C(x))

If E(x)<10.000>= 10.999 Then Hobby og  Find Konto nr. A (x) og ((måned) som er = Kskl C(x))

If E(x)<11.000>= 11.999 Then Andet og  Find Konto nr. A (x) og ((måned) som er = Kskl C(x))

 

Eksempel forsat:

Postkode 1:

HVIS(G(x)=1;0 indsættes L(X) i Indtægter (Måned.Konto nr.)

 

Postkode 2:

HVIS(G(x)=2);0 indsættes M(X) i "ArkNavn" (Måned.Konto nr.)

Derefter sættes O(x) i samme kolonne men feltet under (Konto nr. +1) ***

 

Postkode 3:

HVIS(G(x)=3);0 indsættes N(X) i "ArkNavn" (Måned.(Konto nr.+1))

 

Håber at blive færdig inden nytår.

 
//Bjarne
Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk