Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketVis formel med eksakte værdier

 Besvar Besvar
Forfatter
sorenboss Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 19.Okt.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Vis formel med eksakte værdier
    Sendt: 19.Okt.2012 kl. 10:45
Hej Forum,

Jeg sidder og skal op i økonometri eksamen på Handelshøjskolen i Århus. Jeg sidder og er ved at forberede mig til eksamen, og har derved en lille hjernevrider som jeg ikke kan få løst!

Jeg bruger excel til min eksamensbesvarelse. Det er en nem måde, eftersom jeg har forarbejdet et ark tilpasset til eksamen. Dog har jeg en funktion, som mine excel kompetencer ikke kan klarer!

Vores forelæser kræver, at vi viser vores resultater med udregninger.

En måde dette kan gøres på er at oprette en seperat celle og vise cellereferencerne ved udregning. fx "A12+A32/B12". Dog så kræver det, at læren får et udprintet ark med celle-værdier og række-værdier.

Jeg ville dog i stedet gerne have en funktion, som kunne gøre at ens udregning blev vist med eksakte værdier. Så min ovenstående formel vil stå i en seperat celle: "12+10/200". Så jeg derved viser hvilke tal jeg har brugt til at finde frem til facit. 

Jeg håber at der en Excel-guru som kan forstå min problemstilling og hjælpe en eksamensnervøs studerende! 

På forhånd mange tak

Mvh Søren B. Jacobsen
Til top



Til top
sorensen Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 19.Okt.2012
Status: Offline
Point: 516
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19.Okt.2012 kl. 17:16
Skal det forstås sådan at i dit eksempel er den aktuelle værdi af A12=12,A32=10 og B12=100?
du kan bruge en kombination af "TEKST" og "&"-funktionen:
=TEKST(A12;0)&"+"&TEKST(A32;0)&"/"&TEKST(B12;0)
nullerne angiver formatet, 0 betyder uden decimaler)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk