Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketGiv cell en farve ud fra dato i en uge.

 Besvar Besvar
Forfatter
TBP Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 09.Jul.2018
Land: -None-
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Giv cell en farve ud fra dato i en uge.
    Sendt: 09.Jul.2018 kl. 14:49
Hej alle.

Håber nogle kan hjælpe mig.
Jeg har en plan hvor jeg skal kunne se forskel på mine træninger og kampe, pt. giver mit ARK en farve hvis datoen findes i ugen, dog med et MEN..


Den formel jeg bruger, er en jeg har fået hjælp til, dog ikke her og vedkommende kan jeg ikke lige komme i kontakt med.
Mine uge nr. er ud fra flg. formel AG5 =UGE.NR(Året!B2; 2) og derefter lægges der bare 1 til for AH5 = AG5+1 osv. til BB5

Men Bruger flg. formel for AG6 til og med BB6
=HVIS.FEJL(SAMMENLIGN(DATO(ÅR(Året!$B$2);1;-2)-UGEDAG(DATO(ÅR(Året!$B$2);1;3))+AG5*7;Året!$B$6:$B$40;0);"")

Jeg ændre så mit 3'tal til 2 hvis jeg vil finde tirsdage og til 7 hvis jeg vil finde torsdage.
Vil så mene at hvis jeg skal finde lørdage, så ændres tallet til 5, den giver også en farve i uge 36 for lørdag, men det er selv om datoen er fra uge 35 - 01.09.2018.

Kan nogle hjælpe mig og ville gerne kunne få den til at kigge på feltet foran min dato, så det kun er de datoer, der hedder træning fra Ark "Året" - den smider en farve på cellen på mit Årshjul Ark.


Til top



Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5481
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10.Jul.2018 kl. 06:45
=HVIS.FEJL(hvis(a&6&="Træning";SAMMENLIGN(DATO(ÅR(Året!$B$2);1;-2)-UGEDAG(DATO(ÅR(Året!$B$2);1;3))+AG5*7;Året!$B$6:$B$40;0);"");"")
prøv denne
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk