Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketHjælp!! En knap som kan opdatere og flytte tal!

 Besvar Besvar
Forfatter
Gogo Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 04.Mar.2011
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp!! En knap som kan opdatere og flytte tal!
    Sendt: 30.Mar.2011 kl. 15:15
Hejsa....

Jeg vil meget gerne lave en knap som kan opdater nogle celler og flytte deres værdig til andre celler. Efter jeg har trykket opdater så skal cellerne være tomme!! På den her måde, kan jeg tilføje nye produkter til mit varlager. 

Eks:

A1 er varenavnet, B1 er indkøbsprisen og C1 er kategori.

Ark1

A1 B1 C1
Cola 50 Sodavand

Når jeg så trykker på opdatere/overfør knappen, skal værdierne i A1 og B1 overføres i ark 2 under kategorien Sodavand.
Samtidig skal værdierne i cellerne  A1, B1 og C1 slettes, så de er klar til en ny indtastning. C1 kan godt laves som en dropdown
menu, hvor de forskellige kategorier er. Feks: sodavand, øl, vand osv.

Ark 2

A1 B1
Kategori Pris
A2
Sodavand
A3
Cola 50

Men hvis jeg igen skal indsætte et nyt produkt som Fanta, så skal jeg igennem samme procedure, men hvor Fanta skal indsættes igen under Sodavand, men bare under Cola. Hvergang jeg indsætter et nyt produkt, skal den selv finde en ledig celle som er i den kategori.
Hvis jeg så indsætter en Tuborg i stedet for, så skal jeg via min dropdown menu finde Øl. Efter jeg så trykker på opdatere, skal der i Ark2 under kategori Øl findes Tuborg. 

Jeg håber det giver mening det her. Det vile være super, hvis nogle kunne hjælpe, da jeg har mange produkter som skal styres.

Mvh
Gogo



 
Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk