Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukket=if macro

 Besvar Besvar
Forfatter
Grunskulle Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 26.Jul.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: =if macro
    Sendt: 03.Aug.2012 kl. 07:50
Er begyndt i den store verden af vba og må indrømme efter et par ugers hård læsning og youtube videoer at jeg ikke er nået tæt nok på mit mål. (Langt fra faktisk)
Jeg forstår lidt grund regler, men kan ikke kæde dem sammen. - Det er jo så her at jeg er glad for dette forum ( håber jeg Tongue )

Jeg ville meget gerne kopiere data fra arket "indput" til "liste", men der skal kopieres med dato som variable.
 
Den formel som virker hedder: =HVIS(indput!$B$3=$A1;TEKST(indput!C$3;"0000");"")
 
Derefter skal den hoppe 32 rækker ned og tage fra C4 i "indput". Det skal den så gøre indtil der ikke er flere data i indput (hvis man kan det ?!)
Men hvis datoen i "indput" er en anden, skal den starte med at kopiere i B3 og hoppe 32 rækker ned.
 
På den måde kan jeg sætte mine data ind i "indput", aktivere macroen, så flytter den mine data til "liste". Så kan jeg tage næste dags data, macro og fortsætte. På den måde kan jeg udflyde en hel måned med data, fra et ark.

Håber det giver mening :D og jeg vil takke og smide mig i støvet og udlodde en fadbamse LOL

/uploads/602/TRafikk_ass_ver_051.xlsm">uploads/602/TRafikk_ass_ver_051.xlsm
Til top



Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Aug.2012 kl. 15:38
Hej Grunskulle,
 
Det skulle da nok kunne lade sig gøre.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan du ønsker at data fra Indput skal sættes ind på Liste.
Skal datoen gentages nedefter, eller skal datoen blot blive i A1?
 
Alternativt, opdater filen så den indeholder det resultat du gerne vil se på arket Liste
 
//Allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk