Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Indsæt automatisk område

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5714
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarnehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Feb.2026 kl. 10:38

Noget i stil med dette

Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top



Til top
Bendt Skov Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 30.Apr.2021
Land: DK
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bendt Skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Feb.2026 kl. 10:06

Hej

Jeg har i mit regneark, Rådata.xlsm, 2 ark

Det ene er ”Mailliste”

Land                 Område

Kolonne c        kolonne d

Atlanta, Georgia

Oslo

Chicago, Illinois

Buenos Aires

Fort Lauderdale, Florida

Seoul

Spain

 Det andet er ”Dataliste”

Land                 Område

Kolonne e        kolonne f

Atlanta, Georgia

U.S.A.

Oslo

Norway

Chicago, Illinois

U.S.A.

Buenos Aires

Argentina

Fort Lauderdale, Florida

U.S.A.

Seoul

South Korea

Spain

Spain

Når jeg skriver et land ind i Mailliste i kolonne c, vil jeg gerne have, at der automatisk indsættes et område navn i kolonne d som angivet i dataliste. Det er ikke standard, men egne område betegnelser, der bruges.

Jeg har prøvet, men ikke lykkedes, nogen der har en løsning på det?

Mvh

Bendt

 

Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010–2026 Dansk Regneark Forum – en del af Excel-regneark.dk