Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indsæt tom række for hver anden række

Besvar Besvar
Forfatter
JMG1975 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 05.Aug.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 11
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMG1975 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indsæt tom række for hver anden række
    Sendt: 13.Okt.2025 kl. 12:47
Kan man lave en makro til at indsætte en tom række imellem hver anden række ?

OBS. Nogle gange kan der være 20 rækker og andre gange helt op til 1000 række.

Til top

Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 26.Apr.2024
Point: 320
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Okt.2025 kl. 22:03
Hej
Måske kunne denne bruges

Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Niels Krogsgaard Otten
Til top
Mefa Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 18.Feb.2024
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Okt.2025 kl. 02:52
Kan også let klares uden makro

=tilKOLONNE(udvid(A1:A5;;2;""))
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Okt.2025 kl. 09:43
Denne opgave er lagt ind i kategori 
Hjælp til Makroer og VBA-programmering

Makroer har sine begrændsninger når ark skal håndters af flere samtidig samt data sikkerhed.

uploads/3092/Tomme_rækker_med_formel.xlsx
Dejligt at nogle kommer med alternativer. Formler er gode som den Mefa skrev. De kan deles. 
Svaghed her er #OVERLØB! (på engelske versioner #Spil.) hvis der skrives i områder som formelen har reserveret. Se hvordan det ser ud ved at skrive i celle fx C8. Slet C8 i igen og se forskellen.En anden svaghed er filer kan vokse sig store. 

Var hele data flowet kendt kunne jeg forestille mig at anvende Excel Power quiry eller Office script.. Her får man en fil der kan deles og er robust på et helt andet niveau både med hensyn til daglig brug og data sikkerhed. Det handler også om data design.
Niels Krogsgaard Otten
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 18.Okt.2022
Point: 176
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Okt.2025 kl. 15:01
Jeg synes det er lidt dårligt, at stille et spørgsmål, og så ikke reagere på de svar der kommer!
Så kunne det også være en smule nemmere, hvis man beskrev lidt hvad det skulle bruges til.

Det første forslag løser det der blev  spurgt om.
Det andet kan jeg ikke se ideen med, så kunne jo bare springe hver anden række over.

Men hvis tanken var at overføre csv data til arket, og så lave det derefter.

Har lavet til 1000 rækker med 5 kolonner.

Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Okt.2025 kl. 16:20
Ja uhm...
Vi kan ikke gøre noget ved det, men de skal jo betale min pension Wink   Andre får jo gavn af det er deles her. Det er derfor jeg deler.
Der er måske en generations kløft her. Der har altid været folk, der har noget liggende i glemte sager. Se sports klubber og skoler.

I USA har en i toppen, der forsøger at få folk til at sige tak hor hjælpen. Tongue Hans metoder virker.

En fantastisk dag til alle
Niels Krogsgaard Otten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010–2026 Dansk Regneark Forum – en del af Excel-regneark.dk