Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukket"Konsolider" af to koloner

 Besvar Besvar
Forfatter
sorendk Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 12.Mar.2015
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: "Konsolider" af to koloner
    Sendt: 14.Dec.2015 kl. 10:29
Hej Alle

Jeg faldt over den her på nettet 
http://www.extendoffice.com/documents/excel/1172-excel-transpose-multiple-columns-into-one-column.html

Dog kan jeg ikke helt få det til at virke, får en #reference (ved ikke om det er fordi jeg har en dansk version eller hvad det er).

Jeg skal konsolidere kolonne L5:L101 og kolonne O5:O101 til én kolonne der starter i celle R5 (Jeg har nogle procental stående i disse kolonner).

Jeg har defineret et samlet navn "MyData" for begge kolonner, som i eksemplet. Og jeg har oversat formlen der bliver brugt til (MÅSKE rigtigt):
=INDEKS(MyData;1+HELTAL((RÆKKE(L5)-1)/KOLONNER(MyData));REST(RÆKKE(L5)-1+KOLONNER(MyData);KOLONNER(MyData))+1).

Håber i kan hjælpe mig.

Bedste hilsner
Søren
Til top



Til top
Inaktiv profil Se dropdown
Gæst
Gæst


Medlem: 01.Apr.2015
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Dec.2015 kl. 10:51
Kan du ændre din opstilling så dine data står sammenhængende, for eksempel L5:M101?
Til top
sorendk Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 12.Mar.2015
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Dec.2015 kl. 10:59
Xor hmmmm nej det mener jeg ikke jeg kan.
Grunden til jeg skal samle de to koloner til en er at jeg skal lave et x-y diagram.
Men hvis jeg markere de to koloner får jeg ikke det ønskede diagram (der er også mange af celerne i de to kolonner der vil være tomme).
Så hvis jeg kan samle dataen i en kolone regner jeg med at jeg kan sortere størst til mindst og få et pænt x-y diagram.

Til top
Inaktiv profil Se dropdown
Gæst
Gæst


Medlem: 01.Apr.2015
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Dec.2015 kl. 11:18
Jeg tror du misforstår hvad jeg mente.
Jeg mente om det du i øjeblikket har i henholdsvis L5:L101 og O5:O101 kan arrangeres sådan, at du flytter O5:O101 til M5:M101, sådan at dine data står sammenhængende.

Herefter er det muligt via en formel at samle det hele i en enkelt kolonne fra R5 og ned.

Jeg vil ikke sige det er umuligt, men det bliver meget kompliceret formelmæssigt, hvis du vil fastholde dine data i to adskilte kolonner. I givet fald trækker jeg mig i hvert fald.
Til top
Inaktiv profil Se dropdown
Gæst
Gæst


Medlem: 01.Apr.2015
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Dec.2015 kl. 11:21
I øvrigt ville det formentlig være lettere at hjælpe, hvis du uploader en fil og viser eksempler på ønskede resultater. Hvis du er i tvivl om hvordan du uploader filer, så se under Manualer, øverst til venstre.
Til top
sorendk Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 12.Mar.2015
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Dec.2015 kl. 12:02
Jeg tror jeg har fået det lidt til at virker ved bare at sige =L5 og bare træk ned af

Men nu har jeg en lang kolonne med mange celler der ikke har en værdi....opretter lige et nyt spørgsmål fordi jeg skal regne spredningen af denne kolonne.

Men tak for dit forsøg xor og undskyld min dårlige forklaring.

Søren
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk