Hej,
Jeg bruger Excel 2010 (Engelsk).
Jeg er relativ nybegynder mht. makroer, form control og activex, VB osv.
Jeg har et regneark, der er udført som en projektplan.
1. celle i hver række (Kolonne A) indeholder et emne, og hver af de efterfølgende kolonner indeholder forskellige projektfaser fra start til slut.
For hver fase (kolonne) - ud for hvert emne (række) - vil jeg gerne kunne lave det sådan, at når man klikker i hver individuelle celle ud for et emne, så skifter den farve, alt efter den tilhørende projektfasens tilstand (cellen cykler gennem flere farver for hvert tryk - f.eks. rød/gul/grøn/grå).
Meningen er, at det skal være hurtigt for brugerne af arket, at angive projektfasernes status (klikke frem for at formatere hver celle individuelt).
Jeg tænker, at denne løsning vil være mere elegant/intuitiv frem for "Conditional Formatting", der vil kræve, at man indtaster en specifik værdi i hver celle.
Jeg forestiller mig, at man indsætter en knap i hver celle, og benytter en makro til at skifte farve på knappen, hver gang der bliver klikket på den.
Jeg har fundet ud af at lave et activex script, der virker korrekt på den første knap, men jeg har ikke kunnet finde ud af, hvordan jeg kan kopiere funktionen til yderligere knapper, uden at skulle tilpasse koden individuelt til hver knap (hvilket vil tage meget lang tid, da jeg har brug for adskillige (100+) knapper).
Kan nogen herinde hjælpe mig med dette - eller komme med input til, hvordan jeg mest hensigtsmæssigt kan få indbygget den beskrevne funktionalitet i mit dokument?
På forhånd tak for hjælpen
Bo