Hej drengene,
Jeg har været ved at lege lidt med at lave et såkaldt 'event-driven' regneark - sådan bare for eksperimentets skyld
Og, valget af eksperiment regneark faldt på den klassiske gamle traver: Kørselsgodtgørelse.
Regnearket kan i princippet benyttes for tid og evighed, da det selv sørger for at holde sig selv opdateret med takserne for kørselsgodtgørelse via Internettet, og som sådan behøver man ikke begynde på et nyt regnark, hvert år - smid du bare hele dit livs kørsel ind i dette regneark, og datoerne bestemmer, hvilken takst du skal afregnes efter, samt om du har overskredet progressionsgrænsen...
Derudover indeholder det et hav af andre hjælpefunktioner, som f.eks. automatisk beregning af køreafstanden mellem start og slut (via opslag til Google Maps - igen via Internettet), eller automatisk søgning på et firmas adresse, P-nummer m.m. ud fra CVR-nummeret, og mange andre automatiske funktioner.
Regnearket er mit første forsøg på at lave et 'event-driven' regneark, og er derfor nok ikke det mest elegante regneark, som jeg har fremstillet - men, det virker
Efterhånden som jeg selv agter, at benytte det i år 2014, opdager jeg nok, hvor det 'halter' og så kommer der selvfølgelig en opdatering - så, har I forslag til forbedringer eller opdager deciderede fejl, så er I velkommen til at lade mig det vide...
I kan finde det her:
www.excelgaard.dk/Bib/Korselsgodtgorelse/ www.excelgaard.dk/Bib/Korselsgodtgorelse/