Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Liste med alle fanenavne i en fane

 Besvar Besvar
Forfatter
SBB Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 03.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 182
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SBB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Liste med alle fanenavne i en fane
    Sendt: 14.Aug.2024 kl. 09:35
Hejsa,

jeg har et excelark med en masse faner.

Findes der en måde hvor jeg i en selvstændig fane kan få lavet en slags "indholdsfortegnelse", hvor jeg får en lang liste med alle de fanenavne der findes i hele projektmappen.

Step 2 så at kunne sortere den alfabetisk.


Til top



Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1437
Accepteret svar Accepteret svar
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hans K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Aug.2024 kl. 12:46
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Online
Point: 49
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Aug.2024 kl. 10:25
Prøv om det kan bruges, jeg har ikke lavet noget kode, da der mangler jeg mere information ind der bruges mere tid

uploads/3092/Menu_i_excel_N-Factory.xlsx
Niels Krogsgaard Otten
Til top
SBB Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 03.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 182
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SBB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Aug.2024 kl. 11:25
Ikke helt - har forsøgt, at vise det her:  uploads/852/FanerProjektmappe_2024-08-14_11-25-18.xlsx
Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1437
Accepteret svar Accepteret svar
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hans K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Aug.2024 kl. 12:46
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Online
Point: 49
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Aug.2024 kl. 14:42

Prøv at indsæt i celle C6
=B16&" "&A16

Niels Krogsgaard Otten
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Online
Point: 49
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Aug.2024 kl. 15:50
Skriv en fane titel i kolonne A under de andre
De allerede oprettet fanenavne ændres ikke heller ikke beskrivelsen
Tryk på Blå knap
Der oprettes en fane
Der oprettes et hyperlink på alle fane-navne i kolonne A
Beskrivelse indsætter du selv

=B6&" "&A6 indsat i kolonne til højre for beskrivelse

Husk at acceptere svar hvis du kan bruge det
Niels Krogsgaard Otten
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Online
Point: 49
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Aug.2024 kl. 16:00
ups 
Husk lige at hente alle de faner oprettede faner først, Det kan du gøre med det udmærkede værktøj Hans K kom med se ovenfor 
Eller skrive dem ind på listen i kolonne A6 og ned ad

Niels Krogsgaard Otten
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Aug.2024 kl. 08:22
Der findes også en mulighed uden VBA/makro.

1) Opret et navn / navngivet område under Navnestyring, der fx hedder "ark_liste", hvor formlen i feltet Refererer til er "=UDSKIFT(HENT.PROJEKTMAPPE(1);"["&HENT.PROJEKTMAPPE(16)&"]";"")"

2) Indsæt derefter denne formel i celle A1: "=HVIS.FEJL(INDEKS(ark_liste;RÆKKER($A$1:$A1));"")"

3) Kopiér formlen nedad efter behov

Eneste mindre hage er, at formlen i 2) skal opdateres manuelt hver gang, der forekommer ændringer i antal ark og/eller arknavne.
Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Aug.2024 kl. 08:49
@maxzpad

Ja, jfr. i går 12:46 Wink
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Aug.2024 kl. 09:20
@Hans K.

Nå okay - det var en .xlsm-fil kl. 12:46, så jeg antog, at det var en VBA-løsning.

Det kan lære mig at kigge bedre efter en anden god gang Smile
Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Aug.2024 kl. 09:24
@maxzpad

HENT.PROJEKTMAPPE/GET.WORKBOOK er en gammel xl 4 macro funktion der kræver, at filen gemmes som xlsm!
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Aug.2024 kl. 09:32
@Hans K.

Ah ja, rigtigt ... jeg prøvede det blot af uden at gemme filen og løb derved ikke ind i beskeden om Excel 4.0-funktion. Og så var det tilpas længe siden, at jeg havde haft med disse funktioner at gøre (jeg ville til enhver tid løse denne opgave MED en makro (VBA)), så det slog mig ikke lige, at der skulle gemmes i et makrounderstøttende filformat.
Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EXCELGAARD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Aug.2024 kl. 11:04
Løsningen _ER_ en makro-løsning (og, derfor skal filen gemmes i et makro-kompatibelt format).

Det er blot en XL4-makro i stedet for en VBA-makro.

Hvilken man benytter en nok en smagssag, men begge løsninger kræver, at man har aktiveret makroer, og XL4-løsningen kræver desuden, at man også har tilladt XL4-makroer.
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Aug.2024 kl. 11:42
@EXCELGAARD
Godt at det blev slået fast Wink
Til top
SBB Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 03.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 182
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SBB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Aug.2024 kl. 11:46
Hej til alle - har lige være off line sidn igår.

Jeg har lige scrollet igennem.

Maxzpad 08:22 funger super - tak for hjælpen - og du er også takket i opslaget.

mvh stig
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Aug.2024 kl. 12:29
Hej Stig

Jeg tror, at Hans K. var først med en identisk løsning, så det vil være mest fair, at du vælger hans svar som accepteret.

Mvh Max
Til top
SBB Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 03.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 182
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SBB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Aug.2024 kl. 14:48
Done :-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk