Jeg ved ikke, om der findes funktionalitet til dette på SharePoint, men der skal i hvert fald være et automatiseret/skemasat job, som hver dag kl. 16 åbner Excel-filen og kopierer feltets/cellens værdi til en ny celle. Dette job skal opsættes og køres på en pc eller server, som aldrig slukkes/lukkes ned.
Selve jobbet skal blot åbne og lukke Excel-filen, og så skal der være en AutoOpen-makro i Excel-filen, som undersøger, om klokken er over 16, og om cellen allerede er blevet kopieret for den pågældende dag. Hvis de rette kriterier er opfyldt, skal makroen så kopiere cellen.
En fuld automatisering af processen er således lidt mere kringlet end som så, fordi det indebærer mere end bare noget Excel-trylleri, dvs. opsætningen af det automatiserede/skemasatte job.
Hvis der findes andre løsninger, kender jeg ikke til dem.
Et mindre automatiseret alternativ kunne være, at en bruger selv åbner Excel-filen hver dag efter kl. 16, hvorved AutoOpen-makroen trigges.