Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketLOPSLAG virker ikke!

 Besvar Besvar
Forfatter
Pernille Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 25.Nov.2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: LOPSLAG virker ikke!
    Sendt: 25.Nov.2011 kl. 13:53
Hej,

Håber der er én der kan hjælpe mig!

Jeg har 2 faner i mit Excel ark: "Tilbud" og "Lagerliste"
I tilbuds-fanen skal man kunne taste et varenummer og automatisk skal varebeskrivelsen komme frem.
(varebeskrivelsen findes i fanen "lagerliste"). Hvis der tastes forkert skal Excel komme frem med en fejlmeddelelse.

Jeg har skrevet denne formel: =LOPSLAG($A21;Lagerliste!$A:G;B21;FALSK)
Men den kommer bare til at stå i feltet og er ikke skjult.

Er der nogen, som har en løsning på problemet?!

Mange hilsener
Pernille

uploads/402/1234567.xlsx
Til top



Til top
rassten Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 26.Okt.2010
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26.Nov.2011 kl. 20:18
Hej

Der er flere ting som kan gøre at din formel ikke virker.
Start med, du ser arket i "Sidelayout", gør det til "Normal". I Sidelayout opdateres formel ikke.
Der næst, cellen med formelen er formateret som "Tekst", lav det om til "Standard". En celle formateret som tekst vil forstå det du skriver som tekst, og derfor selv om du skriver en formel ser du det stadig en tekst.
For at gøre formlen aktiv, klik i cellen med formlen, tryk enter, nu burde excel forstå at det er en formel.
Så er der selve formlen, "=LOPSLAG($A21;Lagerliste!$A:G;B21;FALSK)", virker ikke, fordi der hvor du skriver B21 burde der være et tal, jeg gætter på i dit tilfælde et 3 . Så din formel bør se således ud "=LOPSLAG($A21;Lagerliste!$A:G;3;FALSK)"
For en god gennemgang af LOPSLAG se eventuelt https://www.excel-regneark.dk/?pageIDX=29#LOPSLAG
Til allersidst vil jeg anbefale at du skriver formlen ind i en anden formel =HVIS.FEJL(LOPSLAG($A21;Lagerliste!$A:G;3;FALSK);""), på den måde viser kolonne B en "Tom" celle hvis der ikke står noget i kolonne A.


uploads/107/Kopi_af_1234567-2.xlsx

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk