Forfatter |
Emne Søg Emne funktioner
|
kbno
Guld bruger
Medlem: 07.Feb.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 500
|
Emne: macro eller kode Sendt: 12.Okt.2011 kl. 12:53 |
Hej Med Jer
i forbindelse med et andet problem kan jeg nu se en løsning hvis jeg kan finde en kode eller andet som automatisk konverterer en kolonne til at være i datoformat og samtidig "aktiverer" de indtastet data som en dato.
Kan dette lade sig gøre ???
Link til anden tråd: /sumproduct-dato_topic485.html" target="_blank"/sumproduct-dato_topic485.html
|
Hygge - Kim Excel 365 DK user
|
|
|
|
|
Allan
Forum Admin
Forum Admin
Medlem: 03.Feb.2010
Point: 10330
|
Sendt: 12.Okt.2011 kl. 13:39 |
Hej Kim, Konvertering af en 'Tekstdato' til en rigtig dato kan ske med denne lille kodestump. Du skal bare rette DatoKolonne og StartRaekke så det passer i dit ark. Sub Tekst_Til_Dato() DatoKolonne = "J" StartRaekke = 4 Range(DatoKolonne & StartRaekke & ":" & DatoKolonne & ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count).Select On Error Resume Next For Each c In Selection.Cells If Len(c) > 1 Then c.FormulaLocal = c.FormulaLocal c.NumberFormat = "dd-mm-yyyy" End If Next c End Sub Virker det? //Allan
|
|
kbno
Guld bruger
|
Sendt: 13.Okt.2011 kl. 09:04 |
Hvad skal aktiverer koden - jeg har højklikke på fanen og lagt koden ind (rettet ;) men der skal vel være noget som kører koden ???
Skal siges at jeg importerer koden ind i en ny fane i arket.
Kan man til skriuve en "onload" funktion eller lign ???
|
|
|
kbno
Guld bruger
|
Sendt: 13.Okt.2011 kl. 09:26 |
Hvis jeg kører run macro opdaterer den alle cellerne rigtigt - men det bliver desværre stadig ikke overført som dato. Men går jeg ind manuelt og opdaterer en af cellerne med datoen opdateres på data fanen som den skal.
|
|
|
Allan
Forum Admin
Forum Admin
|
Sendt: 13.Okt.2011 kl. 20:12 |
Hej Kim, I enden af din egen kode skal du skrive Call Tekst_Til_Dato På denne måde fortæller du Excel at den skal køre min kode efter din egen. Jeg kan se at du bruger kolonne I til datoer, derfor skal min kode rettes til: Sub Tekst_Til_Dato() DatoKolonne = "I" StartRaekke = 4 Range(DatoKolonne & StartRaekke & ":" & DatoKolonne & ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count).Select On Error Resume Next For Each c In Selection.Cells If Len(c) > 1 Then c.FormulaLocal = c.FormulaLocal c.NumberFormat = "dd-mm-yyyy" End If Next c End Sub //Allan
|
|
kbno
Guld bruger
|
Sendt: 20.Okt.2011 kl. 12:55 |
Hej Allan
10000000 tak for hjælpen (her og PM). Desværre ingen løsning med excel 2003 men ovenstående fungerede umiddelbart som det skulle i excel 2010. Så det bliver nok den nemmeste løsning at skifte til 10 versionen.
Hygge - Kim
|
|
|
Allan
Forum Admin
Forum Admin
|
Sendt: 20.Okt.2011 kl. 13:42 |
Velbekomme Kim,
Jeg tror 'fejlen' ligger i den kode som bruges til at importere csv'en, men jeg har ikke mulighed for at teste det, da jeg ikke har Excel 2003 mere.
//Allan
|
|