Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketÆndring af makroplacering

 Besvar Besvar
Forfatter
hkh Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 20.Aug.2012
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Ændring af makroplacering
    Sendt: 02.Sep.2012 kl. 16:26
Hej i forummet.

Jeg har et regneark, der bruges til oprettelse af en tidsplan til rally.
Når jeg starter på en ny tidsplan, vælger jeg 'gem som' og gemmer regnearket i en folder tilhørende arrangementet.

Når jeg efterfølgende åbner mit master-regneark, så er alle henvisninger til makroerne ændret, Til den fil jeg valgte under 'gem som'.

Findes der en løsning, så makroerne automatisk bliver flyttet tilbage til det aktive ark, når jeg åbner det.

Alle makroer aktiveres fra en menu, og det er lidt træls at skulle alle punkter i gennem og tildele makro.

Jeg benytter Excel 2003
Hans
Til top



Til top
hkh Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 20.Aug.2012
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06.Sep.2012 kl. 13:10
Jeg har forsøgt lidt frem og tilbage, uden held.
Jeg er dog kommet frem til, at det ikke er mine makroer der er problemet, men min menulinje.

Menulinjen er vedhæftet tidsplan.xls og kommer frem når tidsplanen åbnes, når jeg vælger 'gem som' ændres referencerne til den nye fil.

Hvis jeg sletter menulinjen, inden jeg åbner en tidsplan virker alt fint.

Det er bare ikke en holdbar løsning, så hvis der er nogle der har ideer til hvordan dette kan undgås, hører jeg gerne fra jer.

Hans
Til top
hkh Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 20.Aug.2012
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Sep.2012 kl. 06:48
Hejsa
Er der nogen der har en løsning på mit lille problem?

Jeg har oprettet en menulinje, til aktivering af mine makroer.
Menulinjer et tilknyttet regnearket.

Når regnearket 'Tidsplan' åbnes vises den tilknyttede menulinje, når regnearket gemmes under et nyt navn feks. 'Tidsplan 1-1-2012' vil henvisningerne til makroerne ændres til 'Tidsplan 1-1-2012'

Når regnearket 'Tidsplan' åbnes igen, åbnes også 'Tidsplan 1-1-2012' når der vælges på menulinjen.

Det kan løses, ved at slette menulinjen, inden 'Tidsplan' åbnes, men det er lidt bøvlet, når man arbejder med flere tidsplaner.

En mulig løsning kunne være en funktion der sletter menulinjen, når regnearket lukkes. Det er bare ikke lykkedes mig, at finde en brugbar løsning.

Håber der er en i dette forum, der kender de vise sten.
Hans
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk