Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketOpdatering af pivottabeller fejler pga. makro

 Besvar Besvar
Forfatter
holberg19 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 19.Jan.2012
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Opdatering af pivottabeller fejler pga. makro
    Sendt: 18.Nov.2013 kl. 19:15
Hej alle,

Jeg har oprettet en lille pivottabel på baggrund af en datatabel. Fra tabellen returnerer jeg en række data et sted i regnearket. På baggrund af disse data, henter jeg nogle supplerende oplysninger ind, via opslag. Afslutningsvis laver jeg så en graf over hele "molevitten". 

Der er koblet to slicere til pivottabellen og på den måde reagerer grafen på ændringer i sliceren. 

Imidlertid har jeg et behov for altid at få kørt en makro, når jeg ændrer værdien i sliceren. Det fordi det er nødvendigt at få sorteret værdierne. Det fungerer perfekt med følgende makro tilknyttet fanen: 

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
    
    Application.ScreenUpdating = False
        
    Range("B87:E111").Select
    ActiveWorkbook.Worksheets("Fyld. alle graf").Sort.SortFields.Clear
    ActiveWorkbook.Worksheets("Fyld. alle graf").Sort.SortFields.Add Key:= _
        Range("C87:C111"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption _
        :=xlSortNormal
    With ActiveWorkbook.Worksheets("Fyld. alle graf").Sort
        .SetRange Range("B87:E111")
        .Header = xlYes
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
    End With
End Sub

Problemet opstår imidlertid, når jeg forsøger at opdatere en pivottabel på en anden fane. Opdateringen påbegyndes, men hænger så og jeg må tvangslukke Excel. Sletter jeg min makro, så er der ingen problemer, men så får jeg jo ikke min sortering. Kører vi i et loop her?

Kan nogle gennemskue hvad der går galt?
Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk