Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opdeling af koloner

Besvar Besvar
Forfatter
Soeren50 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Medlem: 13.Aug.2015
Land: Danamrk
Status: Offline
Point: 81
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Soeren50 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opdeling af koloner
    Sendt: 08.Nov.2025 kl. 14:13
Hej 
Jeg har brugt for hjælp til at splitte denne formel op i 2 koloner: =HVIS(ELLER(F8=0;G8=0);0;HVIS(OG(UGEDAG(C8;2)=5;G8<F8;G8>(6/24));(G8-MAKS(F8;(6/24))+(F8>G8))*24-7;HVIS(UGEDAG(C8;2)=6;(G8-MAKS(F8;(6/24))+(F8>G8))*24;HVIS(UGEDAG(C8;2)=7;HVIS(F8>G8;(Arbejdstider!H$90-F8)*24;HVIS(F8<G8;(G8-F8)*24));0))))
Jeg har forsøgt at oploade en ark, men det er ikke lykkedes.
Med venlig hilsen
Søren
Med venlig hilsen
Søren Hansen
Til top

Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 320
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen Christensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Nov.2025 kl. 20:30
Hej Søren
I venstre side her i forum er der en manual "Sådan uploader du filer". Hvis du vil have hjælp, vil det gøre det noget letter hvis der er en fil at se på.
Hvis det fortsat driller, med e fil er du i det mindste nød til at beskrive hvad der står i de forskellige kolonner.
Jeg kan godt regne ud at der i kolonne C står en dato, og jeg vil tro at der i kolonne skal stå et start klokkeslæt og i kolonne G skal stå et slut klokkeslæt. Det ser også ud til, at det kun er arbejdstiden i weekenden der bliver beregnet.
Hvad står der i feltet Arbejdstider!H$90?
Hvad vil du have til at stå i den første kolonne og den anden kolonne?

God weekend
Jørgen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010–2026 Dansk Regneark Forum – en del af Excel-regneark.dk