Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketOpslag i liste

 Besvar Besvar
Forfatter
Musicmind Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 13.Jan.2023
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Opslag i liste
    Sendt: 13.Jan.2023 kl. 14:09
Hej
Jeg har en liste over musik titler, som jeg arbejde med i et kor, i C kolonnen. Til højre for kolonnen af musik titler sætter jeg hver uge et kryds ud for de musik titler, jeg skal bede koret om at forberede sig på. 
Nu vil jeg gerne lave en makro, der kan lave en liste over de musik titler, som jeg har sat kryds ved.
Kolonnen AG svarer til 9. januar og næste gang skal jeg sætte krydser i kolonne AH = 16. januar.

Så makroen skal gennemgå AG kolonnen og hvis den finder et kryds (x), skal den kopiere musiktitlen fra kolonne C til en liste, så jeg til sidst har alle de afkrydsede titler.

Håber en kan hjælpe mig!
VH Stig
Til top



Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Jan.2023 kl. 13:36
Hej
Der er altid en der kan hjælpe, men dit ønske er beskreven lidt for kort, 
det med at sætte krydser i cellerne D kan hverken programmet eller dig selv holde styr på,
da alle krydser vil blive testet ens, så kan du have en anden farve for dem du sætter den aktuelle dag.
så er det hvad skal markroen lave? skal det være en userform der viser en liste af de titler der ikke er krydser ud for, eller skal det foregå i arket?
VH SønderskovWink
Til top
ThorØstergaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 13.Sep.2017
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10.Feb.2023 kl. 10:18
Send mig din fil, så skal jeg skrive en makro til dig
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk