Print side | Luk vindue

Datoer med undtagelser

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Formler
Forum beskrivelse: Hjælp til formler i regneark og/eller brugen af disse.
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=1189
Udskrevet den: 18.Maj.2024 kl. 08:31


Emne: Datoer med undtagelser
Besked fra: Excelometer
Emne: Datoer med undtagelser
Posteringsdato: 02.Apr.2013 kl. 20:44
Fra B2 og ned skal være en række datoer for 2013, i stigende rækkefølge - men kun fredage og lørdage.

I AE27 og ned til AE127 har jeg en række dage, som ikke skal med på listen B2 og ned. De skal blot springes over. Det kan være både fredage og lørdage og i spredt orden - f.eks. flere af slagsen efter hinanden.

Jeg vil allerhelst undgå makroer. Det er Excel 2010.

Nogen ideer?



Svar:
Besked fra: sorensen
Posteringsdato: 03.Apr.2013 kl. 15:26
Er der en grænse for hvor mange dage efter hinanden, der kan være på listen i AE27:AE127?


Besked fra: Excelometer
Posteringsdato: 04.Apr.2013 kl. 02:27
Citat: sorensen sorensen skrev:

Er der en grænse for hvor mange dage efter hinanden, der kan være på listen i AE27:AE127?

Nej, de kan både være ved siden af hinanden og der kan også være flere måneder imellem.


Besked fra: sorensen
Posteringsdato: 04.Apr.2013 kl. 14:42
Hvis der kan være to eller tre eller lidt flere efter hinanden, så er det overkommeligt med nogle "HVIS"-formler, men hvis der kan være mange (ukendt antal) så har jeg ikke lige en løsning.

Efter modellen:

Undesøg om B2 er en fredag eller lørdag og læg 1 eller 6 dage til, undersøg om den nye dato står på listen, hvis ja, så skal der i stedet lægges 7 til B2, undersøg om den nye dato står på listen, hvis ja, så skal der i stedet lægges 8 eller 13 til B2, undersøg om den nye dato står på listen, hvis ja, så skal der i stedet lægges 14 til B2 o.s.v.

O.s.v. men hvis der ikke er noget maksimum, så er denne løsning ikke farbar.  



Print side | Luk vindue