Print side | Luk vindue

Tilføje logo på forside

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=1835
Udskrevet den: 04.Mar.2025 kl. 19:18

Emne: Tilføje logo på forside
Besked fra: FSL
Emne: Tilføje logo på forside
Posteringsdato: 12.Okt.2014 kl. 12:16
Hej Forum,

Jeg har et program hvor jeg danner et Excel-regnskab. I dette Excel-regskab vil jeg tilføje mit logo på forsiden. Meget gerne via en makro så jeg blot skal trykke på en knap for at få det på og på en anden knap for at fjerne det igen.

Jeg har mit logo liggende I en template men kan det bruges eller skal logoet istedet indsættes som header eller lign?

Det er ikke muligt at først benytte en bestemt template, og så danne regnskabet. Det skal være omvendt, så at jeg har det endelig regnskab og herpå skal tilføje mit logo på forsiden.

Håber der er nogen som kan hjælpe med idéer.

Svar:
Besked fra: EXCELGAARD
Posteringsdato: 13.Okt.2014 kl. 10:25
Altså, har du billedet liggende på din harddisk, så er det uhyre let, at indsætte dette billede på et regneark med, ja, gæt - 'Indsæt billede' Smile

Og, når du har indsat billedet, så et det endnu lettere, at tilpasse både placering og størrelse derefter - bare flyt rundt på billedet med musen...

...men, nu kommer det bedste af det hele: Alt dette kan du gøre med makrooptageren kørende, så du ikke engang selv behøve kode noget som helst Smile

Når du således, har ladet Excel lave alt arbejdet for dig, er det blot, at tildele den optagne kode til en knap, hvilket du kan se her, hvordan du gør:
www.excelgaard.dk/Bib/Makroer/Knap/ www.excelgaard.dk/Bib/Makroer/Knap/

Og, hvis du er i tvivl om brugen af makrooptageren, så kan du se det her:
www.excelgaard.dk/Bib/Makroer/Optag/ www.excelgaard.dk/Bib/Makroer/Optag/

-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.

Print side | Luk vindue