Print side | Luk vindue

Arbejdstidsskema

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=1845
Udskrevet den: 03.Dec.2024 kl. 18:58


Emne: Arbejdstidsskema
Besked fra: Soeren49
Emne: Arbejdstidsskema
Posteringsdato: 20.Okt.2014 kl. 18:44
Jeg bøvler noget med at få lavet et arbejdstidsskema, der præcist opfylder mine behov. Jeg har taget udgangspunkt i Excelgaards arbejdstidsskema og tilrettet det. Jeg har slettet de formler der var i skemaet. Jeg skal have lavet tidsberegningerne i arbejdstidsskemaet. Jeg har lavet mine beregningsforudsætninger på skemaet.
Er der en der har et bud på hvordan jeg kommer videre?

uploads/1212/Arbejdstidsskema_2014.xlsx" rel="nofollow - uploads/1212/Arbejdstidsskema_2014.xlsx


-------------
Søren Hansen, anvender Excel 2007.



Svar:
Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 20.Okt.2014 kl. 18:59
mangler du ikke plads til at sætte den tekst du vil vælge med en dropdown menu?



-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK


Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 20.Okt.2014 kl. 19:00
lige en tign mere hvor vil du man skal skrive dobbeltvagten ind der er kun plads til en vagt pr dato

-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK


Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 20.Okt.2014 kl. 19:10
hvis du har dobbeltvagt tæller den anden så som overtid ?

-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK


Besked fra: Soeren49
Posteringsdato: 20.Okt.2014 kl. 19:15
Citat: Bjarnehansen Bjarnehansen skrev:

hvis du har dobbeltvagt tæller den anden så som overtid ?


Dobbeltvagt tæller ikke som overtid.



-------------
Søren Hansen, anvender Excel 2007.


Besked fra: Soeren49
Posteringsdato: 20.Okt.2014 kl. 19:16
Citat: Bjarnehansen Bjarnehansen skrev:

mangler du ikke plads til at sætte den tekst du vil vælge med en dropdown menu?


Jo, det er den tekst der er i vagttyperne, og det jeg har skrevet neden under.


-------------
Søren Hansen, anvender Excel 2007.


Besked fra: Soeren49
Posteringsdato: 20.Okt.2014 kl. 19:18
Citat: Bjarnehansen Bjarnehansen skrev:

lige en tign mere hvor vil du man skal skrive dobbeltvagten ind der er kun plads til en vagt pr dato

Der tænker jeg at jeg bnok er nød til at lave 2 felter med samme dato under hinanden.


-------------
Søren Hansen, anvender Excel 2007.


Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 20.Okt.2014 kl. 19:44
du skriver at du vil have teksten i kolonne D men der har du jo fra tiden ?

-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK


Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 20.Okt.2014 kl. 20:13
uploads/397/Arbejdstidsskema_2014_version_0.0.2.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/Arbejdstidsskema_2014_version_0.0.2.xlsx

det er ikke færdigt kun tænkt som et foreslag


-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK


Besked fra: Soeren49
Posteringsdato: 20.Okt.2014 kl. 20:50
Citat: Bjarnehansen Bjarnehansen skrev:

uploads/397/Arbejdstidsskema_2014_version_0.0.2.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/Arbejdstidsskema_2014_version_0.0.2.xlsx

det er ikke færdigt kun tænkt som et foreslag

Ja, det kan godt bruges.


-------------
Søren Hansen, anvender Excel 2007.


Besked fra: Soeren49
Posteringsdato: 21.Okt.2014 kl. 11:01
Nu er jeg kommet et styk videre og jeg er i gang med at lave drop boksen i kolonne D. Det jeg mangler at få tilføjet til denne drop boks er tidspunkterne. Jeg har lavet et skema til højre i kolonnerne V til AC, hvor tidspunkterne for de forskellige vagter indgår. Jeg vil gerne have at når jeg i kolonne d vælger en vagttype så kommer tidspunkterne automatisk med i arbejdstidsskemaet. Hvordan gør jeg det?
uploads/1212/Arbejdstidsskema_2014_version_01.xlsx" rel="nofollow - uploads/1212/Arbejdstidsskema_2014_version_01.xlsx  


-------------
Søren Hansen, anvender Excel 2007.


Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 21.Okt.2014 kl. 17:35
det kan du lave med lopslag()

-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK


Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 21.Okt.2014 kl. 17:40
uploads/397/Arbejdstidsskema_2014_version_02.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/Arbejdstidsskema_2014_version_02.xlsx

-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK


Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 21.Okt.2014 kl. 18:03
uploads/397/Arbejdstidsskema_2014_version_02.1.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/Arbejdstidsskema_2014_version_02.1.xlsx

-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK


Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 21.Okt.2014 kl. 18:09
i dette ark mangler der et sted tid at taste overtiden ind nu hvor den selv henter normal tiderne ind.

-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK


Besked fra: Soeren49
Posteringsdato: 21.Okt.2014 kl. 18:34
Citat: Bjarnehansen Bjarnehansen skrev:

i dette ark mangler der et sted tid at taste overtiden ind nu hvor den selv henter normal tiderne ind.


Ja, jeg har set det. Jeg ændre på det, jeg lægger det ind i arket Beregningsforudsætninger. Men det er stadig dropdown boksen jeg har problemer med. Jeg har prøvet med vlookup og set nogle youtube videoer. Men ind til nu har jeg ikke fundet løsningen.


-------------
Søren Hansen, anvender Excel 2007.


Besked fra: Soeren49
Posteringsdato: 21.Okt.2014 kl. 18:37
Citat: Soeren49 Soeren49 skrev:

Citat: Bjarnehansen Bjarnehansen skrev:

i dette ark mangler der et sted tid at taste overtiden ind nu hvor den selv henter normal tiderne ind.


Ja, jeg har set det. Jeg ændre på det, jeg lægger det ind i arket Beregningsforudsætninger. Men det er stadig dropdown boksen jeg har problemer med. Jeg har prøvet med vlookup og set nogle youtube videoer. Men ind til nu har jeg ikke fundet løsningen.

Jeg havde overset at du havde lavet et eksempel, undskyld.


-------------
Søren Hansen, anvender Excel 2007.


Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 22.Okt.2014 kl. 21:21
her er et andet ark hvor du kan hvordan man kan lave formelerne

uploads/397/timeskema_version_2.3.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/timeskema_version_2.3.xlsx

-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK


Besked fra: Soeren49
Posteringsdato: 22.Okt.2014 kl. 21:33
Citat: Bjarnehansen Bjarnehansen skrev:

her er et andet ark hvor du kan hvordan man kan lave formelerne

uploads/397/timeskema_version_2.3.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/timeskema_version_2.3.xlsx


Tak, det studerer jeg lige.


-------------
Søren Hansen, anvender Excel 2007.


Besked fra: Soeren49
Posteringsdato: 24.Okt.2014 kl. 09:50
Hej Bjarne

Tusind tak for dit skema, det har løst mange af mine udfordringer. Der er dog et par små detaljer:
  1.  Når jeg vælger dobbeltvagt beregner det overarbejde med. Det skal det ikke da det i mit tilfælde er normaltimer.
  2. Hvis jeg vælger Fri, Ferie, X dag, afspadsering, omsorgsdag står der 00:00 ved normal vagt og dobbeltvagt og falsk ved weekendtillæg. De celler skulle gerne være tomme.
Jeg har prøvet at løse ovenstående, men jeg har ikke fundet løsningen endnu.

Som du kan se har jeg fået udvidet skemaet med Lopslag i kolonne c. Det gør indtastningen hurtig og let. Hvilket er et af kravene til skemaet.

Endnu engang jeg er dybt taknemlig for den hjælp jeg har fået.
uploads/1212/Timeberegning_version_12.xlsx" rel="nofollow - uploads/1212/Timeberegning_version_12.xlsx  


-------------
Søren Hansen, anvender Excel 2007.


Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 24.Okt.2014 kl. 10:49
Hej Søren

ja der skal laves lidt tilpasning men har ikke tid til at se på det idag da jeg skal på job 
ellers er du kommet godt på vej 

det var kun ment som et eksempel det ark jeg sendte til dig så du kunne se hvordan formlerne kunne laves da det har været brugte et andet sted.
så du kunne tilpasse dem i dit ark.

god weekend

 


-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK


Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 24.Okt.2014 kl. 11:04
uploads/397/Timeberegning_version_13.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/Timeberegning_version_13.xlsx

så skulle 00:00 være væk gå op i filer ind i indstillinger derefter avanceret find det punkt der hedder "hvis et nul i celler der har nulværdi" der kan du slå det til eller fra om den skal vise nullerne.



-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK


Besked fra: Soeren49
Posteringsdato: 24.Okt.2014 kl. 13:23
Citat: Bjarnehansen Bjarnehansen skrev:

uploads/397/Timeberegning_version_13.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/Timeberegning_version_13.xlsx

så skulle 00:00 være væk gå op i filer ind i indstillinger derefter avanceret find det punkt der hedder "hvis et nul i celler der har nulværdi" der kan du slå det til eller fra om den skal vise nullerne.


Tak, ja jeg er kommet et godt styk videre. Jeg har samtidig fået et bedre indblik i excel.

God arbejdslyst og go' weekend

 


-------------
Søren Hansen, anvender Excel 2007.



Print side | Luk vindue