Print side | Luk vindue

Fejlmelding #VÆRDI!

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=1972
Udskrevet den: 04.Mar.2025 kl. 15:55

Emne: Fejlmelding #VÆRDI!
Besked fra: Waadenseholt
Emne: Fejlmelding #VÆRDI!
Posteringsdato: 01.Feb.2015 kl. 21:47
Hej alle venlige hjælpere!!!

Er netop blevet medlem af dette forum og har brugt lidt tid på at læse diverse besvarelser og er meget glædeligt overrasket. Her er der nogen som ved noget om sagerne!!!

Jeg er alm. bruger af Excel og laver regneark i tide og utide og med skiftende held. Men som ofte løser de mit aktuelle behov med hjælp af de gamle Excelhæfter til 27 kr. Hvis noget ikke rigtig virker har jeg været meget villig til at lave en eller anden omvej for at nå målet hvilket kan giver nogle store og uoverskuelige regneark. Men denne gang er jeg kørt fast.

Jeg vil gerne udarbejde et regneark, hvor jeg indtaster klokkeslet for mødetid og fyraften, regne arbejdstid ud, hvo mange timer  der er overtid (de første 2), hvormange der er 3. overtime og hvor mange der er der ud over. Dette var hverdagen - og jeg holder af hverdagen - som er forskellig fra weekendarbejde. 
Som man kan se i arket Januar 15 dato 15. og 16. række 60 og 64, at mere end 13 timer og 54 min på hverdage virker godtnok, men derover går det galt. og jeg kan ikke finde årsagen. Når det er weekend eller fridaq indsættes et "w" i kolonne s . 
jeg håber nogen kan hjælpe mig??
https://forum.excel-regneark.dk/uploads/1352/TimeDagbog_2015_test.xlsx - uploads/1352/TimeDagbog_2015_test.xlsx

Svar:
Posteringsdato: 01.Feb.2015 kl. 21:50
Ja noget må være gået galt, for min fil kan vist ikke åbnes, men hvordan??
Uffe Waadenseholt

Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 02.Feb.2015 kl. 09:03
prøv at se på AA60 her er der sat et = ind og i AA64 er formatet sat op til 2 decimaler
uploads/397/TimeDagbog_2015_test_bj.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/TimeDagbog_2015_test_bj.xlsx

-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK

Posteringsdato: 02.Feb.2015 kl. 09:58
her er er ny version:

uploads/397/TimeDagbog_2015_test_bj_2.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/TimeDagbog_2015_test_bj_2.xlsx

-------------

Posteringsdato: 03.Feb.2015 kl. 09:32
har du fået det til at virke ?

-------------

Posteringsdato: 03.Feb.2015 kl. 20:24
Hej Bjarne Hansen!

Jeg er meget glad for dit svar som har hjulpet mig langt hen ad vejen, men der er stadig #VÆRDI! i kolonne AB og AC såfremt dagens samlede timetal ikke overstiger 10,4 timer. og jeg kan ikke regne det ud.
venlig Hilsen
Uffe

uploads/1352/TimeDagbog_2015_test_bj_2_A.xlsx" rel="nofollow - uploads/1352/TimeDagbog_2015_test_bj_2_A.xlsx

Posteringsdato: 03.Feb.2015 kl. 21:20
du skal bruge hvis.fejl
=HVIS.FEJL(HVIS(E25=0;"";AA28*$AB$2);0) formelen er taget fra AB28
det skal laves i AC28 også og i hele kolonnen 

-------------

Posteringsdato: 03.Feb.2015 kl. 22:33
du kan også ændre din formel i ab76 til =HVIS(AA76="";0;AA76*$AB$2) så laver den kun en beregning hvis der er nogle timer hvis den check på e76 vil den lave en beregning selv om der ikke er nogle overtimer.

-------------

Posteringsdato: 03.Feb.2015 kl. 22:36
uploads/397/TimeDagbog_2015_test_bj_2_B.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/TimeDagbog_2015_test_bj_2_B.xlsx
jeg har ændret i de cller der skrives med rødt

-------------

Posteringsdato: 04.Feb.2015 kl. 21:54
Hej Bjarne Hansen!

Ja som du kan se af mit regneark, tager arbejdet uforholdsmæssig meget af min fritid, hvorfor det som ofte bliver lidt sent med at arbejde med regnearket. 
Jeg er utrolig glad for din hjælp - det har lettet mig rigtig meget! tak!

Nu har jeg rettet det som du sagde, men har nu konstateret, at såfremt jeg ikke er oppe på 7,4 timer så skal jeg betale noget tilbage til min arbejdsgiver. Som du kan se i række 104, kolonne  W og x går det galt. Jer er klar over, at der skal tilføjes et eller andet, som gør at der kun bliver skrevet noget når det er påsitive tal, men den formel kan jeg ikke lige regne ud.

Venlig Hilsen
Uffe
uploads/1352/TimeDagbog_2015_test_bj_2_B.xlsx" rel="nofollow - uploads/1352/TimeDagbog_2015_test_bj_2_B.xlsx

Posteringsdato: 04.Feb.2015 kl. 22:34
uploads/397/TimeDagbog_2015_test_bj_2_C.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/TimeDagbog_2015_test_bj_2_C.xlsx
det er i W104 at jeg har rettet den til.

det er ok med tiden, du svarer bare når du har tid.

Kører Du taxi ?

-------------

Posteringsdato: 04.Feb.2015 kl. 22:42
du skal formater din e kolonne med [tt]:mm du finder det i brugerdefineret 

-------------

Posteringsdato: 05.Feb.2015 kl. 22:16
Det fungerer rigtig godt.  Blot går  det galt hvis jeg ikke har  7,4 timer.  Så skal jeg nok betale lidt til arbejdsgiveren. Jeg er klar over at det er noget med at indsætte noget i en formel, som fortæller at det ikke må være mindre end 0. Jeg ved bare ikke hvor og hvordan. Jeg håber du kan hjælpe mig. på forhånd tak.
Venlig Hilsen 
Uffe

Posteringsdato: 05.Feb.2015 kl. 22:40
prøv at se i celle W104 der har jeg lavet cellen så du ikke skal betale :-)
den checker om T104 er mindre end 7,4 og sætter den til 0 hvis den er.

-------------

Posteringsdato: 05.Feb.2015 kl. 22:53
uploads/397/TimeDagbog_2015_test_bj_2_D.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/TimeDagbog_2015_test_bj_2_D.xlsx
her har lavet lidt på formelen i W104

-------------

Posteringsdato: 05.Feb.2015 kl. 22:58
Jeg siger rigtig mange gange tak. Nu er det helt ok. Det har været en fornøjelse og lavet dette. Jeg vender sikkert tilbage om ikke andet for at evt. forklaringer. 
Jeg er egentlig murer derpå bygge- og anlægskonstruktør og arkitekt men tidernes ugunst gjorde, at jeg måtte gå over i det fag med de største uddannelser altså taxibranchen. jeg har været chauffør mens jeg har haft en del free lance arkitekt og konstruktørarbejde. Men som det kan ses af mit regneark, har det ikke været meget fritid til det så derfor er jeg taxi-chauffør til og med i dag. Så kan der jo gættes på, hvad jeg skal bruge dette regneark til!!! og jeg håber på bedre tider for mit oprindelige fag. Det satser jeg en del på nu.
Endnu engang tak for hjælpen og 
Venlig Hilsen
Uffe WaadenseholtBig smile

Posteringsdato: 05.Feb.2015 kl. 23:32
hvorfor regner du det hele om til timer og minutter.
OK så det er din sidste dag som Taxi chauffør ?
Jeg er selv buschauffør og roder en del med timeberegninger.
selvtak

-------------

Posteringsdato: 06.Feb.2015 kl. 17:53
Hej. 
Så er jeg lidt på den igen!
Jeg vil jo æde min gamle hat på at jeg har rettet formlerne som jeg er blevet undervist i, men en fejl opstår såfremt jeg ikke har 7,4 timer.  Det er igen det der med, at den ikke kan stoppe ved nul, men absolut skal begynde med de der negative tal!!!
Jeg har fejl i to ark: September og november og rækkerne er markeret med rødt.

Og så spørger du hvorfor jeg regner det hele om til timer og minutter. Og det ved jeg ikke. Det er flere år siden jeg startede med dette timerhalløj. Men jeg mener det var noget med at jeg ikke kunne finde ud af at lægge mere sammen end til 24 timer og så var det nemmere at lave det hele om til minutter, regne frem og tilbage for til sidst at lave det tilbage igen. Jeg har aldrig helt forstået det der med at regne med decimaltal når det har noget med klokken at gøre indtil der var en, som for et års tid siden forklarede, at decimalen blot er % af 60 minutter og så giver det hele jo ret god mening og så kan man godt gå ud over de 24 timer. men jeg mangler en hel del rutine. 

Iøvrigt har jeg et andet problem men det handler om uger. Excel har en funktion hvor man regner med uger, men Excel er ikke klar over at der nogle år er 53 uger på et år. Og jeg kan ikke forstå det, fordi Microsoft har et tidsplan program som jeg har brugt rigtig meget i embeds medfør, og det er ganske udmærket klar over denne lille pudsighed. Hvis du ved noget om det hører jeg gerne fra dig.
Venlig hilsen
Uffe uploads/1352/TimeDagbog_alexs_taxi.xlsx" rel="nofollow - uploads/1352/TimeDagbog_alexs_taxi.xlsx

Posteringsdato: 06.Feb.2015 kl. 17:55
Det var så ikke november der var fejl, men December!

Vh. Uffe

Posteringsdato: 07.Feb.2015 kl. 01:10
Prøv at se på o72, o76, o100 og q72, q76 q100 samt D104
uploads/397/TimeDagbog_alexs_taxi_bj.xlsx" rel="nofollow - uploads/397/TimeDagbog_alexs_taxi_bj.xlsx

hvis tid går over midnat kan du lave formelen således =slut-start+(start>slut) så regner den midnat

-------------

Posteringsdato: 08.Feb.2015 kl. 16:56
Hej Bjarne Hansen!

Ja nu har jeg fået lavet mit regneark - med din uvurderlige hjælp. Jeg har løst min opgave og kan nu gå videre med den. 

Jeg takker endnu engang og håber på et fortsat godt samarbejde. 

Tak.

Og nu skal dette emne vel egentlig sluttes, men jeg kan ikke finde ud af hvordan????

Venlig Hilsen til alle.

Uffe Waadenseholt 

Print side | Luk vindue