Hej
Jeg kunne godt tænke mig at fremstille et excelark, der kan
sammenfatte hvilke materialer der er anvendt til et byggeprojekt. Det vil sige
at jeg gerne vil have en fuld liste over samtlige materialer, hvor på der er en
beskrivelse og et VVS Nummer. Dernæst kunne jeg godt tænke mig at der var et
felt med antal som manuelt kunne ændres. Det kunne se sådan her ud.
Ark 1
A B C
Antal VVS Nummer Beskrivelse
1 021001003 Sort rør
3/8" (á 6 meter)
2 2 021001004 Sort rør
1/2" (á 6 meter)
3 021001006 Sort rør
3/4" (á 6 meter)
4 1 021001008 Sort rør
1" (á 6 meter)
5 021001010 Sort rør 1
1/4" (á 6 meter)
6 4 021001011 Sort rør 1
1/2" (á 6 meter)
7 021001012 Sort rør
2" (á 6 meter)
Som det fremgår af ovenstående, er der listet en række materialer op, men der
er kun anvendt tre af varerne. Jeg kunne godt tænke mig at de varer der er
anvendt, listes op rækkevis i et ark for sig selv.
Ark 2
A B C
Antal VVS Nummer Beskrivelse
1 2 021001004 Sort rør
1/2" (á 6 meter)
2 1 021001008 Sort rør
1" (á 6 meter)
3 4 021001011 Sort rør 1
1/2" (á 6 meter)
Pointen med alt dette er at os montører kan åbne Excel
dokumentet og indføre antal anvendte materialer, hvor der dernæst fremkommer en
færdig liste til mester.
Jeg er i tvivl om hvilken formel jeg kan anvende for at få
lavet denne færdige liste. Jeg har overvejet at opstille en sammenkædning, så
der kommer til at stå ”2x Sort rør 1/2" (længde á 6 meter) – 021001004” i
kolonne D, hvorefter jeg måske kan fjerne de tomme celler imellem. Jeg håber I
forstår hvor jeg vel hen med dette.
På forhånd tak. Venlig hilsen Thomas
|