Hej Forum.
Jeg har længe ville prøve at opgradere min Win7 til Win10 og Office 2010 til Office 2013.Men desværre har jeg oplevet at forskellige tidligere VBA koder, ikke kører i senere versioner af programmet. (Jeg var af den absolutte overbevisning at programmet ALTID var bagud-kompatibelt)
Det seneste eksempel, jeg er stødt på, er SendKeys ("^{HOME}"), der skulle gøre det samme som tastaturgenvejen Ctrl+Home. koden kører i tidligere Excels, men ikke i Excel 2010.
Jeg har et temmeligt stort 4 Mb Excelark, med nok tusindvis VBA koder og jeg udbygger det hele tiden med nye funktioner, hvilket jeg finder meget underholdende (Når jeg støder på problemer, spørger jeg normalt først i dette forum og det meste af de 4 Mb er VBA kodning).
3 Spørgsmål - Jeg håber at kunne få svar på her. 1) Risikerer jeg at noget af VBA kodningen fra Excel 2010, ikke kan køre i Excel 2013 ? 2) Risikerer jeg at nye kodninger i Excel 2013, ikke kan køres i andre folks Excel 2010 ? 3) Skal jeg nøjes med at opgradere til Win10, men beholde Office 2010 ?
Alle 3 spørgsmål må gerne besvares, så jeg kan træffe den helt rigtige beslutning
På forhånd tak.
Mvh. Ib
|