VBA kode
Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Makro og VBA
Forum beskrivelse: Hjælp til Makroer og VBA-programmering
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=2864
Udskrevet den: 23.Nov.2024 kl. 09:17
Emne: VBA kode
Besked fra: Mohansen
Emne: VBA kode
Posteringsdato: 12.Dec.2016 kl. 11:38
Hej alle
Jeg har den udfordring at første gang jeg åbner regnearket og blot taster en enkelt celle eller flere i området (A8:J8) udfører den resten af koden. Dette skal den ikke!
Efter første gang at have kørt makroen så virker koden efter hensigten forstået på den måde at hvis ALLE cellerne i området (A8:J8) er udfyldte så fungere den kun og dermed efterhensigten.
Det skal gerne være sådanne at første gang man åbner regnearket at den kun vil køre resten af koden hvis alle cellerne er udfyldte i området (A8:J8).
Håber i kan hjælpe Her følger VBA koden:
Sub Makro1() Dim Cell As Range, CanContinue As Boolean
CanContinue = True For Each Cell In Range("A8:J8") If Cell.Value = "" Then CanContinue = False Next Cell If CanContinue Then
Sheets("Indtast").Unprotect "f10"
Range("A8:J8").Copy
Rows("11:11").Select Selection.Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove Range("A11:J11").Select ActiveSheet.Paste
Range("A8:J8").Select Selection.ClearContents
Application.CutCopyMode = False
Rows("11:11").Select Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select Selection.Locked = True Selection.FormulaHidden = False Sheets("Indtast").Protect "f10"
Range("L5").Select
End If
End Sub
|
Svar:
Besked fra: excelent
Posteringsdato: 13.Dec.2016 kl. 20:00
Spørgsmål oprettet 2 gange (denne slettes)
------------- Jeg anvender Excel 2016 DK. Hvad anvender DU ? HUSK TILBAGEMELDING !!!
|
Besked fra: BQardi
Posteringsdato: 13.Dec.2016 kl. 20:29
Dette er faktisk et nyt spørgsmål (forbundet med spørgsmålet i den anden tråd og burde have været fortsat der), men jeg forstår det desværre ikke, så ikke meget hjælp herfra.
|
Besked fra: excelent
Posteringsdato: 13.Dec.2016 kl. 20:42
Ja du har ret spørgsmålene er forskellige (fokuserede på koden) som ser ens ud, så jeg dropper sletning.
------------- Jeg anvender Excel 2016 DK. Hvad anvender DU ? HUSK TILBAGEMELDING !!!
|
|