Print side | Luk vindue

Problemer...

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Formler
Forum beskrivelse: Hjælp til formler i regneark og/eller brugen af disse.
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=3180
Udskrevet den: 21.Nov.2024 kl. 13:59

Emne: Problemer...
Besked fra: krille15
Emne: Problemer...
Posteringsdato: 01.Okt.2017 kl. 18:26
hej,

hvad skal man bruge af former hvis man nu har noget data der er inden for en uge og man så ønsker at kører med 2 uger så den egentlig kopier det data man har i uge 1 til uge 2 så der altså bliver tilføjet data afhængig af hvor man uger man ønsker at arbejde med?Smile

mvh kristoffer

Svar:
Besked fra: EXCELGAARD
Posteringsdato: 01.Okt.2017 kl. 20:08
Den er du nok nødt til, at forklare lidt bedre - evt. /topic662.html - uploade dit regneark...

-------------
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.

Posteringsdato: 01.Okt.2017 kl. 21:19
hej igen, 

Det jeg mener er om der er mulighed for, at man kan få excel til at lave, så man for eksempel regner på noget omkring husleje vand varme osv (alle udgifter) som er udspecificeret på én måned. men så vil jeg gerne have muligheden for at man så viser det på 2 måneder således at excel selv tilfører og udfylder celler nedenunder omkring hvad udgifter så er i måned 2. men den bevare stadig de information som der stod for måned 1. 

håber det var en bedre forklaring.. :)

mvh kristoffer

Posteringsdato: 01.Okt.2017 kl. 21:22
Måske er det mig, der er helt forkert på den, men...

Hvis du har beløbet for f.eks. husleje i celle A1, kan du så ikke bare i cellen, hvor næste måned skal være, skrive  =A1

-------------

Posteringsdato: 01.Okt.2017 kl. 21:38
uploads/2053/Lønberegning_-_timeløn_med_tillæg_bj_2.xlsm" rel="nofollow - uploads/2053/Lønberegning_-_timeløn_med_tillæg_bj_2.xlsm

Det er dette ark jeg har, som fra tidligere som det er nu så kan du se at der er en hel masse uger der kan regnes indenfor. det jeg gerne vil er jeg vil selv kunne bestemme i en celle hvor mange uger der skal vises - er der ikke en måned excel kan administrere dette? 

og om den også kan kan tage højde for, at hvis vi siger at man normalt ordner løn for en 4 uger periode. Men den skal selv kunne ændre. så det altid er fra den 21. til den 20 i den efterfølgende måned der står i den øverste kolonne og den sorte streg nederst hvor den summere indenfor de første 4 uger selv flytter op eller ned til den 20 afhængig af de forskellige måneder. 

Posteringsdato: 06.Okt.2017 kl. 19:25
Havde i nogle ideer om dette :)

Posteringsdato: 06.Okt.2017 kl. 19:44
Jeg har ikke forstået opgaven, så jeg vil helst ikke byde ind - men,det ser ud til, at det er et ark, som Bjarne har lavet, så måske han kan hjælpe...

-------------

Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 06.Okt.2017 kl. 20:02
kan man ikke bare lave en periode på hvert sit ark som går fra og med den 21 til og med den 20 i næste måned, skal den være uge opdelt?

-------------
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK

Besked fra: Bjarnehansen
Posteringsdato: 06.Okt.2017 kl. 20:16
uploads/397/Lønberegning_-_timeløn_med_tillæg_bj_3.xlsm" rel="nofollow - uploads/397/Lønberegning_-_timeløn_med_tillæg_bj_3.xlsm

se på det andet ark

-------------
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK

Posteringsdato: 10.Okt.2017 kl. 19:37
hej Bjarne, 

Det jeg mener er, at jeg gerne vil have en løn periode på 4 uger men hvor at når jeg indtaster i de gule felter hvilke uger der er tale om, så skal excel selv finde ud af at skærer de dag fra som ligger udenfor lønperioden d. 21 til d. 20. dvs. at den selv skærer 20, 19 18 osv i den første uge og skærer 21, 22, 23 osv. fra i den sidste. Så det ender op med at den kun viser den præcise lønperiode. 

Posteringsdato: 25.Okt.2017 kl. 15:06
ingen der har et forslag ? :)

Print side | Luk vindue