indsætte tidspunkt
Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Formler
Forum beskrivelse: Hjælp til formler i regneark og/eller brugen af disse.
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=3258
Udskrevet den: 21.Nov.2024 kl. 14:25
Emne: indsætte tidspunkt
Besked fra: Bjarnehansen
Emne: indsætte tidspunkt
Posteringsdato: 25.Nov.2017 kl. 17:57
Hej
jeg behøver hjælp til at få arket til at indsætte et tidspunkt når man har indtastet en værdi i en celle feks. i cellen c3 så skal den i d3 indsætte tidspunktet nu() kun kl.
der skal bruges op til 14* 2 kolonner men minimum 4*2 (c-d, e-f, g-h, i-j)
men det skal jo ikke ændre sig næste gang man åbner arket.
det kan godt det skal laves i VBA makro
er det muligt ?
------------- Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag. Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
|
Svar:
Besked fra: excelent
Posteringsdato: 25.Nov.2017 kl. 19:24
I arkets kodemodul (højreklik på fane, vis programkode) indsæt koden der
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Intersect(Target, Range("C3:C20, E3:E20,G3:G20,I3:I20")) Is Nothing Then Exit Sub Target.Offset(0, 1) = Format(Time, "hh:mm:ss") End Sub
------------- Jeg anvender Excel 2016 DK. Hvad anvender DU ? HUSK TILBAGEMELDING !!!
|
Posteringsdato: 25.Nov.2017 kl. 22:57
takker det var lige det jeg ledte efter, det virker bare....
------------- Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag. Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
|
Posteringsdato: 26.Nov.2017 kl. 16:02
uploads/397/ny_BHDiabKdrf_ver_.0.00.04.xlsm" rel="nofollow - uploads/397/ny_BHDiabKdrf_ver_.0.00.04.xlsm
nu har jeg bare det problem at hvis man sletter værdien skal den også slette klokkeslettet har rodet lidt med roden men har ikke kunnet få det at virke.
det er på arket 1 (2)
|
Posteringsdato: 26.Nov.2017 kl. 17:07
uploads/397/ny_BHDiabKdrf_ver_.0.00.04.xlsm" rel="nofollow - uploads/397/ny_BHDiabKdrf_ver_.0.00.04.xlsm
nu har jeg bare det problem at hvis man sletter værdien skal den også slette klokkeslettet har rodet lidt med roden men har ikke kunnet få det til at virke.
det er på arket 1 (2)
|
Posteringsdato: 26.Nov.2017 kl. 20:11
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Intersect(Target, Range("C19:C36, E19:E36,G19:G36,I19:I36")) Is Nothing Then Exit Sub If Target = "" Then Target.Offset(0, 1) = "": Exit Sub Target.Offset(0, 1) = Format(Time, "hh:mm") End Sub
------------- Jeg anvender Excel 2016 DK. Hvad anvender DU ? HUSK TILBAGEMELDING !!!
|
Posteringsdato: 26.Nov.2017 kl. 21:07
Takker endnu en gang. jeg kan se at jeg var lige ved at have den selv men kunne ikke få den til at virke jeg prøvede at bygge den ny if sætning ind den anden if sætning
|
Posteringsdato: 26.Nov.2017 kl. 22:21
Den lå heller ikke lige til højrebenet :-)
|
|