Print side | Luk vindue

Forskydning med variabel reference

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Formler
Forum beskrivelse: Hjælp til formler i regneark og/eller brugen af disse.
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=3542
Udskrevet den: 02.Maj.2024 kl. 08:44


Emne: Forskydning med variabel reference
Besked fra: Blichfeldt
Emne: Forskydning med variabel reference
Posteringsdato: 09.Jul.2018 kl. 12:56
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - Hej Forum
 
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - Jeg er gået lidt kold på en opgave, og måske I har en ide.
 
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - Jeg har et ark med data i 1 kolonne fordelt på mange rækker
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - Disse data kan være ens, men de vil være fordelt i forskellige grupper.
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - Disse data vil jeg gerne have over på andre ark, fordelt på data gruppe
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - Jeg har leget lidt med forskydning sammen med sammenlign, men jeg render hele tiden ind i
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - at mit referencepunkt er forskelligt, alt efter hvilken datagruppe jeg skal hente data fra.
 
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - =FORSKYDNING(Data!<...Dette punkt er forskelligt per datagruppe....>;SAMMENLIGN(A$1;Data!A:A;0);0;1)
 
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - Hvad overser jeg, eller har jeg grebet opgaven forkert an?
 
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - jeg har lavet et lille ark, hvor i jeg har eksperimenteret lidt.
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - "Ark 1" skal bruges til data fra Data 1 fra arket "Data"
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - "Ark 2" skal bruges til data fra Data 2 fra arket "Data"
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - "Data" indeholder et dataudtræk, som vil blive importeret fra en flad txt fil.
 
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - Der vil komme op til 128 ark og data vil indeholde 128 grupper, samt en masse irrelevant skrammel.
 
uploads/1659/Test_forskydning.xlsx" rel="nofollow - MVH
Blichfeldt



Svar:
Besked fra: Blichfeldt
Posteringsdato: 09.Jul.2018 kl. 12:57
Ups, vedhæftet fil ligger som link under alle linierne , sorry


Besked fra: maxzpad
Posteringsdato: 11.Jul.2018 kl. 12:53
Indsæt denne formel fra celle B2 og nedad i dine "ArkX"-ark.

=FORSKYDNING(Data!$A$1;$B$1+RÆKKE()-2;0;1)



Print side | Luk vindue