Hej. Jeg har fundet en macro, som jeg har ændret lidt i, så den fungerer, men jeg kunne godt tænke mig at den blev endnu "smartere" Macroen kopierer faste celler fra 1 ark og indsætter det i et andet ark. Som macroen virker nu, så skal jeg ind og vælge hvilket ark der skal kopieres fra (selvom det altid er det samme) + jeg skal klikke "ok" til de forindtastede ønskede celler der skal kopieres. Kan man få den til altid at kopiere fra C:\Manuel database\DK_info.xlsx og fast vælge den range der er fortrykt, i stedet for man skal klikke "ok" i begge ark? Macroen ser således ud: Sub ImportDatafromotherworksheet() Dim wkbCrntWorkBook As Workbook Dim wkbSourceBook As Workbook Dim rngSourceRange As Range Dim rngDestination As Range Set wkbCrntWorkBook = ActiveWorkbook With Application.FileDialog(msoFileDialogOpen) .Filters.Clear .Filters.Add "Excel 2007-13", "*.xlsx; *.xlsm; *.xlsa" .AllowMultiSelect = False .Show If .SelectedItems.Count > 0 Then Workbooks.Open .SelectedItems(1) Set wkbSourceBook = ActiveWorkbook Set rngSourceRange = Application.InputBox(prompt:="Select source range", Title:="Source Range", Default:="$A$2:$L$4000", Type:=8) wkbCrntWorkBook.Activate Set rngDestination = Application.InputBox(prompt:="Select destination cell", Title:="Select Destination", Default:="'Hentet data'!$A$2:$L$4000", Type:=8) rngSourceRange.copy rngDestination rngDestination.CurrentRegion.EntireColumn.AutoFit wkbSourceBook.Close False End If End With End Sub
|