Print side | Luk vindue

Find første produktionsdato

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=437
Udskrevet den: 22.Maj.2024 kl. 00:30


Emne: Find første produktionsdato
Besked fra: SWH
Emne: Find første produktionsdato
Posteringsdato: 28.Aug.2011 kl. 20:44

Hej

 

Jeg har brug for hjælp til 3 formler til at regne ud hvornår der er behov for at produceret en vare.

 

Til info er det en pivottabel der hvor data står (kolonne E: à)

 

1: I "D2" vil jeg gerne have beregnet den første dag hvor der ikke er nok på lager. På en eller anden måde skal ordrene som står under dato-felterne "L2:W2" lægges sammen og når de overstiger værdien i ”G2” skal datoen skrives i "D2". I eksemplet er det den 23-8-2011. Da jeg skal "kigge" 4 uge frem kommer der derfor en hel del kolonner mere på. 

Hvis der ikke er ordre eller ordrene ikke overstiger beholdningen skal feltet være tomt

 

2: I "C2" vil jeg gerne have beregnet hvor mange styk der mangler den første dag hvor der ikke er nok på lager. Altså differencen mellem summen af ordre indtil første dag hvor der ikke er nok på lager og lagerværdien. I eksemplet mangler der 5 stk.

Hvis der ikke er ordre eller ordrene ikke overstiger beholdningen skal feltet være tomt

 
3: I "A2" vil jeg gerne have beregnet hvilken uge datoen i "D2" er.  eksemplet er det uge 34

Hvis der ikke er ordre eller ordrene ikke overstiger beholdningen skal feltet være tomt.

Jeg håber virkelig at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt på vej – på forhånd tak.

mvh Søren

/uploads/328/Kritis_vareliste_test.xlsx - uploads/328/Kritis_vareliste_test.xlsx



Svar:
Besked fra: HK
Posteringsdato: 29.Aug.2011 kl. 21:40
Måske følgende:
 
uploads/125/FørsteProduktionsdato.xlsx - uploads/125/FørsteProduktionsdato.xlsx
 
Hans


Besked fra: SWH
Posteringsdato: 30.Aug.2011 kl. 12:42
Hej Hans
 
Det ser ud til at virke - jeg vil teste det på alle mine data i løbet af uge.
 
Ind til videre takker jeg mange gange - der kommer måske et par opfølgende spørgsmål.
 
Mvh Søren



Print side | Luk vindue