Print side | Luk vindue

"Image placeholder"

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=4417
Udskrevet den: 18.Maj.2024 kl. 00:31


Emne: "Image placeholder"
Besked fra: Allanc
Emne: "Image placeholder"
Posteringsdato: 10.Dec.2020 kl. 09:54
Hej.
 
er det muligt at indssaette en "Image Placeholder" i celler i excel , ligesom i word eller ppt ?
 
jeg bruger en excel skabelon i mit daglige arbejde , som jeg har brug for at /topic662.html - uploade billeder i. det kan vaere rigtig mange fotos i definerede celler. hvis disse celler var aktive og blot ved et tryk leder hen til mappen med fotos vil det lette. meget :-) . og selvfoelgelig hvis fotos skaleres i forhold til cellens stoerrelse
 
pft Allan Smile
 



Svar:
Besked fra: Jørgen Christensen
Posteringsdato: 14.Dec.2020 kl. 11:26
Jeg er ikke bekendt med at du kan bruger "Image Placeholder" i Excel. Du skriver at det virker i Word og PP. Hvad er det for et behov du har, der gør at du vil bruge Excel?
Du kan sagtens indsætte billeder i Excel og ved at højreklikke på billederne, kan du få dem til at virke som link lige som i Word og andre programmer. Jeg har ikke fundet et funktion til at billedet tilpasser sig cellens størrelse, når du indsætter billedet. Der er dog en funktion "Flyt og juster størrelse sammen med celler", som justerer billedets størrelse, når du efterfølgende ændre på rækkehøjde og kolonne brede.




Print side | Luk vindue