Print side | Luk vindue

Omsætningsdiagram

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=4629
Udskrevet den: 26.Apr.2024 kl. 02:24


Emne: Omsætningsdiagram
Besked fra: AndreasF
Emne: Omsætningsdiagram
Posteringsdato: 15.Nov.2021 kl. 09:17
Hej,

Er i gang med lidt diagrammer, hvor jeg godt kunne tænke mig at samle data i et diagram.
Jf vedhæftede fil.
Jeg har to diagrammer en med omsætning og en med antal ordre.

Er det muligt at jeg kan få vist omsætningen hvor der så i hver søjle står hvor mange ordre det dækker over??

uploads/2890/Omsætning_på_antal_ordre_2021-11-15_09-25-01.xlsx" rel="nofollow - uploads/2890/Omsætning_på_antal_ordre_2021-11-15_09-25-01.xlsx



Svar:
Besked fra: Jørgen Christensen
Posteringsdato: 08.Dec.2021 kl. 15:59
Hej
Jeg har et alternativt forslag, for jeg kender ikke en funktion, der gør det du efterspørger.

Jeg vi forslå at du samler alle data i en tabel, hvor du i afdelings kolonnen har en række der hedder A - Omsætning og A - Ordre, B - Omsætning osv. (rækkefølgen er ikke vigtig).

Herefter indsætter du bare et helt almindeligt diagram, lige som du plejer. Problemet er nu, at du ikke kan se antallet af ordrene. Det løser du ved, at højreklikke på en tilfældig søjle med data og vælge "Skift diagramtype". Sæt flueben ud for alle serienavne der slutter på "Ordre", og vælg diagramtype "Kurve". Til sidste skrifter du farve på "Ordre" serierne så de får samme farve som de tilsvarende "Omsætnings" serie.
Håber at du kan bruge forslaget.
God dag til dig
Jørgen


Besked fra: Hans K.
Posteringsdato: 09.Dec.2021 kl. 10:22
Måske det her kan bruges

uploads/2435/Omsætning_på_antal_ordre_.xlsx" rel="nofollow - uploads/2435/Omsætning_på_antal_ordre_.xlsx


Besked fra: AndreasF
Posteringsdato: 02.Jun.2022 kl. 14:18
Hej Hans,

Kan se mit svar aldrig er blevet send.
Men det var lige hvad jeg efterspurgte - tak for hjælpen:)



Print side | Luk vindue