Print side | Luk vindue

Produktudvælger med et benspænd

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Makro og VBA
Forum beskrivelse: Hjælp til Makroer og VBA-programmering
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=4714
Udskrevet den: 22.Nov.2024 kl. 16:49

Emne: Produktudvælger med et benspænd
Besked fra: Kristian Ø
Emne: Produktudvælger med et benspænd
Posteringsdato: 22.Apr.2022 kl. 14:21
(Gerne løsning uden VBA)

Hej allesammen

Jeg har brug for at lave en produktudvælger, der dybest set fungerer som en filtrering af en længere liste med produkter på baggrund af en række parametre/filtre. Men jeg er stødt på en udfordring.

I dette dokument ( uploads/2602/Data_Produktudvælger.xlsx" rel="nofollow - uploads/2602/Data_Produktudvælger.xlsx ) har jeg lavet en forsimplet version af min aktuelle løsning, der egentlig fungerer fint. Her bruger jeg dropdown-lister til at udvælge parametre samt FILTRER-formlen til at give den filtrerede liste med produkter - herunder en TÆL.AT+SØG-formel til at knække nødden med flere informationer i samme parameter (applikationer). 

Denne model virker imidlertid kun, hvis alle parametre vælges. Og produktudvælgeren skulle meget gerne kunne bruges, selvom man kun ønsker at filtrere på et eller to parametre.

Udsnitsværktøjet kunne have været en god løsning, hvis det ikke var fordi parameteren "applikationer" kan bestå af flere data.

Er der mon nogen med en god løsning på denne udfordring? Så er jeg meget taknemmelig. 

NB: Min løsning tager udgangspunkt i "Datasæt 1", hvor data i parameteren "Applikationer" er kombineret i samme celle

Svar:
Besked fra: Hans K.
Posteringsdato: 23.Apr.2022 kl. 09:10
Er det sådan

uploads/2435/Data_Produktudvælger_2_2022-04-23_09-10-15.xlsx" rel="nofollow - uploads/2435/Data_Produktudvælger_2_2022-04-23_09-10-15.xlsx

Besked fra: Kristian Ø
Posteringsdato: 25.Apr.2022 kl. 09:39
Hej Hans

Ja, det er præcis den løsning, jeg var på udkig efter Smile

Tusind tak for hurtig og meget værdifuld hjælp.

Print side | Luk vindue