Print side | Luk vindue

"HVIS"-formler

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Formler
Forum beskrivelse: Hjælp til formler i regneark og/eller brugen af disse.
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=4751
Udskrevet den: 03.Maj.2024 kl. 09:09


Emne: "HVIS"-formler
Besked fra: alex123
Emne: "HVIS"-formler
Posteringsdato: 06.Jul.2022 kl. 18:03
Hej, 
I arbejdet med en nyopstartet virksomhed, er jeg ved at oprette en måde at føre lageroversigt i excel. Det skal gerne være nemt og overskueligt.
Jeg har fundet en god skabelon på nettet, men ønsker at bygge videre på den.
Min hovedpine er dog formuleringen af en "HVIS"-formel, som skal kunne adskille de varer der bliver købt hjem i en simpel tabel, og tage dem direkte ind i lageroversigten.
F.eks. hvis jeg har varerne XX, YY og ZZ. Så har jeg købt 5 stk XX, 5 stk YY og 5 stk. ZZ, dette skal jeg kunne taste direkte ind i den simple tabel til økonomisk lagerstyring, og smides automatisk ind i det excel-ark jeg har med lageroversigt.
Håber min beskrivelse giver mening, og at du sidder med et svar!
Tak på forhåndSmile



Svar:
Besked fra: Hans K.
Posteringsdato: 06.Jul.2022 kl. 20:34
Kan du ikke /topic662.html - uploade din fil (se beskrivelse af hvordan i 3. punkt øverst til venstre: "Sådan /topic662.html - uploader du filer").


Besked fra: alex123
Posteringsdato: 09.Jul.2022 kl. 20:19
uploads/2951/Lagerstyring.xlsm" rel="nofollow - uploads/2951/Lagerstyring.xlsm

Det er lidt rodet, da det er en skabelon jeg har prøvet at lege lidt med.
Men indkøbte vare skal kunne skrives ind i arket "FIFO-lagerstyring", lige så vel som brugte vare skal kunne skrives ind (på ugentligt basis), og automatisk opdatere oversigten inde i arket "lager".
- Håber det giver mening Smile


Besked fra: Hans K.
Posteringsdato: 10.Jul.2022 kl. 09:46
Jeg synes ikke det giver meget mening, ikke for mig i hvert fald.

Du skrev oprindeligt noget om en HVIS-formel, men du nævner intet om, hvor den skal være i din fil, eller i det hele taget noget om, hvad problemet er.



Print side | Luk vindue