Print side | Luk vindue

Sammenligne data på 2 ark

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Office 365
Forum beskrivelse: Spørgsmål og problemstillinger specifikt relateret til Office 365 behandles i dette forum
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=4755
Udskrevet den: 30.Apr.2024 kl. 04:27


Emne: Sammenligne data på 2 ark
Besked fra: Joshva
Emne: Sammenligne data på 2 ark
Posteringsdato: 12.Jul.2022 kl. 13:48
Hejsa
Jeg sidder og arbejder med et regneark som driller mig lidt.
Nedenfor er lavet et tænkt eksempel (regnearket kan godt være på 800 linjer men for nemheds skyld, har jeg lavet dette eksempel) men det jeg har brug for, er følgende:

1: Jeg har et ark som hedder "Master" og her er indtastet disse priser.
2: Så laver jeg et nyt faneblad, der hedder februar 
- Februar er magen til master men priserne kan godt have ændret sig
3: Når det nye ark (februar) bliver lagt ind i sit faneblad, skal Master gå ud og kigge på det.
- Er der ændringer i priser og Kontaktperson, skal den markere det i master med fx rødt..
4: Ligger der nye "Fak nummer" i februar skal disse også markeres i "master" men en record om at de ikke fandtes i master.

Jeg har prøvet med en betinget formatering, men det virker kun, hvis Fak numrene ligger præcist i både master og februar.

Jeg overvejer om jeg kan bruge Vlookup så den går ind i februar og kigger på "opgave Id" og prisen og sammenholder dem og markere evt overskridelser men ved ikke om det er den rigtige måde.






Svar:
Besked fra: Jørgen Christensen
Posteringsdato: 23.Nov.2022 kl. 23:09
Hej Joshva
Vedr. punkt 4, så er det svært at markerer noget der ikke findes :-)

På Master har jeg benyttet mig af "Betinget formatering" i kolonne D og E.
På arket Februar har jeg oprettet en ny kolonne F, som med Lopslag finder ud af om opgaven findes på masterarket.
På Master har jeg i celler G2 skrevet en formel, der viser de nye opgaver fra februar (ud fra kolonne F på Februar arket).

Jeg håber at det kan hjælpe dig videre med din problemstilling.

Venlig hilsen
Jørgen
uploads/2709/sammenlign_data.xlsx" rel="nofollow - uploads/2709/sammenlign_data.xlsx




Print side | Luk vindue