Print side | Luk vindue

Lave en liste med tekst imellem felterne

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=4942
Udskrevet den: 23.Nov.2024 kl. 18:37


Emne: Lave en liste med tekst imellem felterne
Besked fra: Janus
Emne: Lave en liste med tekst imellem felterne
Posteringsdato: 14.Jun.2023 kl. 08:26
Hej
Jeg er nybegynder i Excel, så mine evner er ikke helt på højde med mine forventninger :) Jeg tænker, mit problem er ret enkelt, men jeg har svært ved at knække det, så jeg håber, nogen her kan hjælpe.

Jeg har et regneark, hvor jeg gerne vil trække alle K-felterne (de indeholder tal) ud og koble dem sammen med tekst imellem. På denne måde: K2 or K3 or K4 osv

Jeg har egentlig fundet et par måder, som næsten fungerer - med SAMMENKÆDE eller ved at brevflette med et Worddokument og sætte det sammen der. Men jeg kan ikke få listen til at stoppe - forstået på den måde, at når den møder et tomt felt, skal den ikke længere skrive "or" og fortsætte listen. TEKST.KOMBINER synes at være en mulighed, men den lader ikke til at fungere på min Excel.

Er der mon nogen, som kan pege mig i den rigtige retning?



Svar:
Besked fra: Janus
Posteringsdato: 15.Jun.2023 kl. 13:34
Nogle gange hjælper det åbenbart at sige tingene højt - eller skrive dem ned. For nu fik jeg vist knækket nødden - i mine tidligere forsøg med brevfletning havde jeg misforstået brugen af "Hvis...så...ellers"-reglen.

Med en kombination af den og "næste post hvis" lykkedes det mig at få det ønskede resultat.



Print side | Luk vindue