Print side | Luk vindue

Lagerstyring

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=599
Udskrevet den: 19.Apr.2024 kl. 01:27


Emne: Lagerstyring
Besked fra: erdo
Emne: Lagerstyring
Posteringsdato: 14.Jan.2012 kl. 18:13
Findes der en formel man evt. kan anvende til et lille lager, hvor man har en beholdning - kan registrere hhv. tilgang og afgang og hvor man så hele tiden kan se hvor meget man har på lager?

 Jeg har prøvet med den simple formel hvor man skriver C1 =A1-B1  eller for at vise hvad der kunne stå i A-feltet 100 - B-feltet 20 = C-feltet 80.

Når man så næste gang vil registrere 10 mere ud i B- feltet - så skriver den at C = 90 - men burde vitterligt have skrevet 70.

Jeg er en årgang ´41 - og har brug for pro-hjælp, da jeg ikke er dus med programmet, så hvis der er en der kan angive en brugbar formel ville jeg blive glad.Smile

Mvh

Erdo



Svar:
Besked fra: Allan
Posteringsdato: 18.Jan.2012 kl. 20:59
Hej Erdo,
 
Jeg tror at denne tråd kan være dig til stor hjælp.
/find-varenummer-og-opdater-lagerbeholdning_topic428.html"/find-varenummer-og-opdater-lagerbeholdning_topic428.html
 
Denne fil kan måske lede dig på vejen: uploads/1/uniform_test_2.xlsx - uploads/1/uniform_test_2.xlsx
 
Hvis ikke, så vend tilbage hertil Wink
 
//Allan
 
 


Besked fra: peda
Posteringsdato: 21.Jan.2012 kl. 21:30
Hej
Jeg har engang lavet et lille system, hvor man taster både tilgang og afgang fra lageret og derpå udregner ny beholdning. Vil du evt være interesseret i at se det.
 
mvh
Peda



Print side | Luk vindue