Print side | Luk vindue

Sprog og syntax

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=652
Udskrevet den: 20.Apr.2025 kl. 10:51

Emne: Sprog og syntax
Besked fra: peda
Emne: Sprog og syntax
Posteringsdato: 10.Feb.2012 kl. 12:29
Hej Gruppe
Jeg har et problem med hjælpefunktionen i Excel 2010 på Win7. Mit system er sat op til dansk som standard sprog og det virker fint over det hele (næsten). Nu har jeg nemlig opdaget at hjælpen ikke er gennemført. Kigger jeg f.eks. i hjælp for HVIS funktionen eller en hvilken som helst anden funktion, så står forklaringen fint på dansk, men syntaxeksemplet er IKKE fordanske. Her er der stadig komma som seperator mellem de enkelte argumenter.
Er der nogen af jer der ved om det kan ændres. Jeg har brug for det i undervisningssammenhæng - til mit eget brug kan jeg sagtens leve med det.

mvh
peda

Svar:
Besked fra: Allan
Posteringsdato: 10.Feb.2012 kl. 14:28
Hej Peda,

Jeg kan godt se fejlen, men tror ikke den kan rettes... Ikke i Excel-Hjælp.
Du naturligvis rette argument-seperatoren til komma i 'Internationale/sproglige indstillinger' i kontrolpanelet, under 'Liste seperator'
Jeg ved godt at det ikke var svaret på dit spørgsmål, jeg tror bare ikke der er så meget at gøre.

//Allan

Besked fra: peda
Posteringsdato: 10.Feb.2012 kl. 14:33
Hej Allan
Nej - jeg har også selv rodet meget og ikke fundet ud af noget. Vi lever med det.
mvh
peda

Besked fra: HK
Posteringsdato: 10.Feb.2012 kl. 17:22
Hvis du adgang til Excel 2007 så er der muligvis hjælp at hente. Her er syntaksen i hvert fald korret (semikolon i stedet for komma).
For 2007 hedder filerne .HXS filer og de ligger normalt her:
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE??\1033
mvh Hans

Print side | Luk vindue