Print side | Luk vindue

Celleformatering, tal og bogstaver

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=858
Udskrevet den: 16.Maj.2024 kl. 00:24


Emne: Celleformatering, tal og bogstaver
Besked fra: ESØ MJ
Emne: Celleformatering, tal og bogstaver
Posteringsdato: 21.Aug.2012 kl. 08:53
Hej!
 
Er det overhovedet muligt at fjerne al formatering fra en celle, så data i cellen vises PRÆCIST som indkopieret?

Jeg har en masse data der skal indsættes i Excel. Dataene er i strenge af tal og/eller bogstaver og dette giver problemer.

* Nogen strenge har kun tal og starter med 00. I Excel vises disse nuller dog aldrig.

* Andre strenge ender på ”E-tal” (fx ”E17”) hvor Excel da resonerer at det er et tal med 17 nuller og erstatter ”E17” med 17 nuller.

 

Begge disse ting er med til, at mine data er ubrugelig.

Jeg ved at man kan sætte et ’ foran data for at undgå disse, men det er lidt træls når man taler om tusindevis af rækker.

Er der nogen hjælp at hente?

 

På forhånd tak




Svar:
Besked fra: Søren Larsen
Posteringsdato: 21.Aug.2012 kl. 17:02
Hvis du starter med at formattere de celler hvori du vil indsætte dit kopierede materiale som "Tekst", så kan det løse dit problem.

\\ Søren


Besked fra: ESØ MJ
Posteringsdato: 22.Aug.2012 kl. 09:24
Citat: Søren Larsen Søren Larsen skrev:

Hvis du starter med at formattere de celler hvori du vil indsætte dit kopierede materiale som "Tekst", så kan det løse dit problem.

\\ Søren
Det troede jeg også i første omgang, men Excel laver "0040000007957848" om til "4E+13"
Altså både fjerner den de foranstillede to nuller og ser det som et tal der skal forkortes.
 
Desværre :(


Besked fra: Ludvig
Posteringsdato: 22.Aug.2012 kl. 10:02
Har du dine nuværende data i celler der er formatteret som 'tekst' ? - så vil jeg mene det virker ved Copy&Paste-values.


Besked fra: Søren Larsen
Posteringsdato: 22.Aug.2012 kl. 11:21
Hvad med at sætte nullerne på efter, at du har sat dem ind i Excel?

="00"&A1



Print side | Luk vindue