Print side | Luk vindue

Hjælp til statistik og totalark

Udskrevet fra: Dansk Regneark Forum
Kategori: Hjælp til regneark.
Forum navn: Generelt
Forum beskrivelse: Hjælp til generel daglig brug af programmet Excel
Web-adresse: https://forum.excel-regneark.dk/forum_posts.asp?TID=956
Udskrevet den: 06.Mar.2025 kl. 17:36

Emne: Hjælp til statistik og totalark
Besked fra: jensjarken
Emne: Hjælp til statistik og totalark
Posteringsdato: 03.Nov.2012 kl. 00:11
Hej,

Jeg har ca. 50 separate projektmapper over mine medarbejderes timeregistrering, hvor de kan plotte ind i hvilken kategori de har brugt timerne. Dokumentet består således dels af timemængden samt i hvilken funktion denne mængde er brugt. Det kunne fx være en arbejdsdag på 8 timer, hvor 4 af timerne er brugt på skemalægning og de sidste 4 på salgsopfølgning.

Det jeg meget gerne vil have hjælp til - da jeg er ny indenfor excelopsætning - er et totalark, hvor jeg samler de separate medarbejderprojektmapper i en total. I denne total ville jer gerne kunne føre statistik over det samlede forbrug i kategorierne. Så vi kan se det samlede timeforbrug for alle medarbejdere i 'salgsopfølgning'. Hvordan laver jeg en makro, der automatisk genererer dette via separate excel-filer, så jeg ikke skal lave en ny total forfra hver måned?

Håber nogen kan give et par tricks. På forhånd tak!

Mvh Jens   

Svar:
Besked fra: PI
Posteringsdato: 09.Nov.2012 kl. 17:45
Hej Jens

Du kan formentlig gøre det forholdsvis enkelt.
Åben masterfilen. Åben det/de andre filer som du vil hente data fra.
Ved at svappe mellem filerne kan du indsætte cellereferencer på samme måde som du gør i én fil. Prøv!
Ved at gå ind under Data-Rediger kæder kan du se en en status/oversigt over alle de kæder/referencer du har oprettet mellem filerne (Smart)
Når du åbner materfilen spørger den om du vil opdatere eller ikke.

-------------
Mvh. PI / Excel 2010

Print side | Luk vindue