Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketSortering af data i grupper, så de er forskellige

 Besvar Besvar
Forfatter
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Emne: Sortering af data i grupper, så de er forskellige
    Sendt: 20.Okt.2022 kl. 13:53
Hej det er helt klart ikke et excel projekt, da det ikke er regneopgaver du vil have det til, men et Access projekt, her vil det være mere overskudeligt at lave den opgave du beskriver, om det så kan løses her eller skal flyttes til access gruppen ved jeg ikke, eller om du har Access i din pakke.
Vh HenryApprove
Til top



Til top
Mps Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 17.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Okt.2022 kl. 12:05
kan prøve at stille det op:

vi har 100+ personer i koloner. det præcise antal er ukendt for det ændres hele tiden.

For hver person er der tilknyttet 5 andre kolonner hvor man kan se, sprog, alder, køn, senioritet, højde.

Vi skal have lavet grupper med 5 deltagere i hver, men dette antal må også gerne kunne ændres nemt, da jeg gerne skal bruge excel arket som en slags skabelon hvor man nemt kan indsætte data, og så laver den automatisk grupperne for en. 

Hver gruppe skal have deltagere der minder så lidt om hinanden som muligt. 

Der kan eksempelvis ikke være 5 kvinder i en gruppe, som alle snakker det samme sprog. 

Jeg lader ikke til at kunne tilføje et excel ark med et præcist eksempel, men håber det gav mening :) 
Tak for din tid

Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 18.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Okt.2022 kl. 18:28
Hej Mps der mangler en del oplysninger, om hvor mange personer der er ? og hvor mange der skal være i hver gruppe ?
Måske et excel ark hvordan det skal se ud.Smile
Vh Henry
Til top
Mps Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 17.Okt.2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Okt.2022 kl. 15:55
Jeg står med en masse person data, som jeg skal have lavet en smart excel automatisering på, så jeg hurtigt kan inddele dem i et forskellige grupper. Hver person har 5 forskellige egenskaber tilknyttet sig i hver sin kolonne, og for hver gruppe skal personerne i den være så forskellige som muligt. Nogen der kender en smart måde at gøre dette på? 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk