Hej. Jeg håber der er nogen derude, der kan hjælpe mig med mit excel problem :).
Sagen er den, at jeg har en excelprojektmappe med flere ark i, som indeholder en lang liste over bøger.
I ark 1 er kolonnerækkefølgen "Forfatter, titel, årgang, udgave, emne", i ark 2 er rækkefølgen "Titel, forfatter, årgang, udgave, emne" mens rækkefølgen i ark 3 er "emne, titel, forfatter, årgang, udgave".
Mit store ønske er at jeg fremover kun skal skrive nye bøger ind i ark 1 - hvorefter de indtastede oplysninger efterfølgende automatisk overføres til ark 2 og ark 3 - naturligvis i de korrekte kolonner :) og at der altid sker en sortering fra A-Å i det, der står i kolonne A.
Jeg har forsøgt at formatere de tre ark som tabeller og i ark 2 og ark 3 lave en henvisning til tabel 1 i ark 1, fx "=Tabel1[@Titel]" og det fungerer også rigtig fint - men mit problem opstår, når jeg gerne vil sortere fra A til Å i kolonne A i ark 2, dvs. "Titel". Det kan den ikke finde ud af - da den henter oplysningerne fra ark 1, hvor der sorteres fra A-Å i Forfatter-kolonnen.
Kan det på nogen måde lade sig gøre, at man i ark 1 kan sortere efter Forfatter-kolonnen samtidig med at man i ark 2 sorterer efter Titel-kolonnen og i ark 3 sorterer efter Emne-kolonnen - når det nu er, at oplysningerne hentes fra ark 1???
Håber I kan hjælpe :).